logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۲۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

ورود حجم قابل توجهی واکسن کرونا از هفته آینده به استان زنجان

ورود-حجم-قابل-توجهی-واکسن-کرونا-از-هفته-آینده-به-استان-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: مردم دچار عادی انگاری شده و افراد کمتری از ماسک استفاده می‌کنند که این موضوع موجب ورود به پیک پنجم با سرعت بیشتر با ویروس هندی می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تزریق واکسن برکت از هفته گذشته با تعداد محدود براساس دستورالعملی که ابلاغ شده است انجام می‌شود و این هفته و هفته آینده با حجم وسیع‌تری واکسن در اختیار استان برای تزریق قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تزریق واکسن به گروه‌های سنی 50 تا 60 سال و 60 تا 65 سال، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود در حال حاضر افراد بالای 70 سال به بالا در اولویت تزریق واکسن هستند که برخی در حال حاضر دوز دوم را دریافت می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: تزریق واکسن به گروه‌های سنی بین 50 تا 70 سال نیز بر اساس پروتکل‌های کشوری عمل می‌شود که خبرهای خوشی از ارسال حجم قابل توجهی از واکسن در کشور شنیده می‌شود که امیدواریم واکسیناسیون افراد بالای 60 سال را در استان آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه مورد قطعی از ویروس هندی در استان زنجان گزارش نشده است، افزود: نوع انگلیسی کرونا موجب ایجاد پیک چهارم شد اما وقتی در تهران و استان‌های اطراف ویروس هندی مشاهده شده است،احتمال وجود ویروس بسیار در استان بسیار بالا است.

قزلباش در خصوص شیوع بیماری قارچی در پی ابتلا به ویروس هندی کرونا، تصریح کرد: بیماری قارچی در شرایط غیر کرونایی نیز زمانی که سیستم ایمنی فردی تضعیف شود یا داری بیماری مزمن باشد احتمال رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان مورد اثبات شده ویروس هندی نداشته‌ایم که با بیماری قارچی درگیر شده باشد.

این مسئول تصریح کرد: بالای 60 درصد افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودند دوز دوم را دریافت کرده‌اند اما در خصوص واکسیناسیون افراد بالای 65 سال زمان دقیقی اعلام نشده است اما منتظر رسیدن واکسن کافی به استان زنجان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: افرادی که داروهایی مصرف می‌کنند که سیستم ایمنی ضعیف می‌شود حتما قبل از واکسیناسیون باید با پزشک خود مشاوره کنند.

قزلباش افزود: بازگشایی شهربازی‌های روباز بر اساس دستورالعمل‌ها بوده و باید خود این افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ناظران نیز نظارت کنند.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی مردم در بوستان‌ها و شهربازی‌ها، گفت: مردم دچار عادی انگاری شده و افراد کمتری از ماسک استفاده می‌کنند که این موضوع موجب ورود به پیک پنجم با سرعت بیشتر با ویروس هندی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: مردم از واکسنی که در اختیار استان قرار می‌گیرد استفاده کنند تا در برابر بیماری کرونا بیشتر ایمن شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر