logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۰۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شهرستان خدابنده بیشترین درگیری را با خشکسالی دارد

شهرستان-خدابنده-بیشترین-درگیری-را-با-خشکسالی-دارد
استاندار زنجان با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده بیشترین درگیری با خشکسالی دارد گفت: برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی در شهرستان خدابنده باید تصمیم عاجل و قاطع گرفته شود.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به دوازدهم تیر ماه، سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در سال 67 در خلیج فارس اظهار کرد: در این جنایت 290 نفر از سرنشینان این هواپیما به شهادت رسیدند و متاسفانه دولت آمریکا از آن زمان تاکنون نسبت به این جنایت خود عذرخواهی رسمی نکرد و حتی بعد از این اتفاق فرمانده ناوگان را نیز مورد تشویق قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی باید عملکرد خودشان را به مردم گزارش دهند تصریح کرد: مردم اگر گزارش کار مدیران را دریافت کنند هم خوشحال شده و هم ایراد کار مدیران را مشخص می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم باید بدانند که در سالهای گذشته با وجود مشکلات چه اقداماتی انجام شده است افزود: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان سال گذشته با وجود مشکلات زیاد چندین برابر افزایش یافت که نتیجه افتتاح واحدهای بزرگی صنعتی بود.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت پسماند روی کار بزرگی در استان زنجان انجام شد گفت: دو خطه کرد راه آهن زنجان و تکمیل آن در استان کار بزرگی است.

حقیقی با تاکید براینکه مدیران باید براساس دستور مقام معظم رهبری اقدامات خود را به مردم گزار دهند خاطر نشان کرد: مدیران باید گزارش دهند که در حوزه‌های مختلف صنعتی، صادرات، تولید و پزشکی از ابتدای انقلاب تا به امروز چه اتفاقاتی افتاده است.

وی با اشاره به مشکل بیمه فرشبافان اشاره و عنوان کرد: در استان زنجان ابتدا 20 هزار نفر بیمه شدند و بعد از پالایش این تعداد به 6 هزار نفر کاهش یافتند و در حال حاضر نیز بیمه فعالان این صنعت با مشکل مواجه شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد فرشبافان استان زنجان 5 تا 6 برابر بیمه شدگان است گفت: مشکلات فرشبافان باید طی جلسه احصا شده و با ارائه راهکار مناسب و عملی نسبت به حل آن اقدام شود.

وی با اشاره به موضوع خشکسالی و مقابله با این بحران در استان زنجان به ویژه در شهرستان خدابنده که بیشتر با موضوع خشکسالی مواجه است گفت: مشکلاتی که در اثر خشکسالی در شهرستان خدابنده بوجود آمده باید احصا شود و باید تصمیم عاجل و قاطع برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی در شهرستان خدابنده گرفته شود.

حقیقی به موضوع مطرح شدن 10 واحد تعطیلی در این جلسه گفت: امسال برنامه‌ریزی عملی برای بازگرداندن این 10 واحد تولیدی به چرخه تولید اتخاذ شود و حتما باید این واحدها امسال به تولید برگردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر