logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۲۰۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

دولت باید علت معدن‌پاشی بی‌ضابطه در روزها پایانی را شفاف اعلام کند

دولت-باید-علت-معدن‌پاشی-بی‌ضابطه-در-روزها-پایانی-را-شفاف-اعلام-کند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به واگذاری معادن در روزهای پایانی دولت گفت: وزارت صمت و مدیران استانی صمت باید روند واگذاری معادن، قیمت‌ها و استعلام از نفرات را به صورت شفاف اعلام کنند تا تجربه تلخ گذشته تکرار نشود.

علیرضا جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: چند وقتی است که بحث واگذاری معادن توسط دولت، پیگیری می‌شود و طبق آخرین خبرها قرار است 30 درصد معادن کشور بدون مزایده، واگذار شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد معادن کشور حدود 6 هزار معدن می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام در حالی صورت می‌پذیرد که دولت در روزهای پایانی خود، معدن‌پاشی می‌کند.

جراحی با بیان اینکه سوال مهم این است که چرا این واگذاری‌ها الان و در روزهای پایانی دولت انجام می‌شودف افزود: تجربه خصوصی‌سازی سال آخر دولت دهم و بلایی که بر سر کشور آورد، ثابت کرد که چنین واگذاری‌ها و به اصطلاح اقدامات دقیقه نودی و عجولانه بیش از اینکه به نفع کشور باشد به ضرر کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه متاسفانه فسادها و رانت‌های مختلف و متعددی در قالب خصوصی‌سازی مشاهده کردیم، گفت: اقدامات عجولانه و دقیقه نودی، هیچ وقت عاقبت خوشی نداشته که متاسفانه این را در ماه‌ها و روزهای پایانی دولت دوازدهم نیز شاهد هستیم.

وی افزود: متاسفانه واگذاری معادن در استان زنجان هم اتفاق می‌افتد و بخشی از معادن زنجان قرار است که بدون مزایده، واگذار شود.

جراحی اظهار داشت: سوال و درخواست اول ما به عنوان جنبش دانشجویی این است که چرا این معدن‌پاشی‌ها به صورت بی‌ضابطه و در این برهه از زمان و آن هم به صورت عجولانه و غیرشفاف انجام می‌شود؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: وزارت صمت و مدیران استانی صمت باید روند واگذاری معادن، قیمت‌ها و استعلام از نفرات را به صورت شفاف اعلام کنند تا تجربه تلخ گذشته تکرار نشود.

وی گفت: درخواست اصلی جنبش دانشجویی این است که دادستان استان به این موضوع، ورود پیدا کرده و اجازه چنین واگذاری‌های غیرشفاف داده نشود.

جراحی تاکید کرد: اگر هم قرار است واگذاری انجام شود حتماً باید تحت نظر کامل دستگاه‌های نظارتی و به صورت کاملاً شفاف صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد چنین واگذاری‌ها حسب تجربه، صورت و عاقبت خوشی نداشته و ضروری است که دادستان استان به عنوان مدعی‌العموم به مساله واگذاری معادن، ورود پیدا کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر