logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۲۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

افزایش دما در شمال کشور

افزایش-دما-در-شمال-کشور
سازمان هواشناسی از افزایش دما در شمال کشور در هفته پیش رو، کاهش دید در استان‌های جنوب البرز و زاگرس مرکزی و جاری شدن سیل آبه در نقاط مستعد و کناره رودها خبر داد.

به گزارش موج رسا; امروز و فردا در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و برای این مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.


در ساعات بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، همچنین ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم و در سواحل شمالی کشور  دریای خزر مواج خواهد شد.

 امروز وزش باد شدید، افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در پیش خواهدبود

در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای‌ به علت کاهش دید، جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه ای و محلی، برخورد صاعقه و وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.


در این راستا ‌توصیه‌ می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع، تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ در دستور کار باشد.

از فردا ۱۳ تیر جوی آرام و آسمانی آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است و افزایش نسبی دما را در سواحل شمالی کشور شاهد خواهیم بود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده و بیشینه و کمینه دما در تهران ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر