logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۲۰۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سازمان ملل درباره خطر قحطی در تیگرای هشدار داد

سازمان-ملل-درباره-خطر-قحطی-در-تیگرای-هشدار-داد
آتش‌بس یک‌جانبه در تیگرای نتوانسته از قحطی گسترده در این منطقه از اتیوپی و خطر وقوع درگیری‌های بیشتر جلوگیری کند.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، مقامات ارشد سازمان ملل متحد به شورای امنیت هشدار دادند که هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان «تیگرای» در اتیوپی از قحطی رنج می‌برند و همچنین علیرغم آتش بس یکطرفه دولت فدرال این کشور، خطر وقوع درگیری‌های بیشتر در این منطقه وجود دارد.

«رامش راجاسینگهام» معاون منشی عمومی سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت، گفت: «تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آستانه قحطی عبور کرده‌اند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر نیز در آستانه آن قرار دارند. برخی گفته‌اند که شمار این افراد به مراتب بیشتر از موارد اعلام شده است. ۳۳ هزار کودک نیز به شدت دچار سوء تغذیه‌اند».

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روز قبل، شورشیان حاضر در اتیوپی همزمان با بحرانی شدن اوضاع در استان تیگرای و فرار مقام‌های اتیوپیایی از شهر «مکله» پایتخت این استان، وارد این شهر مهم شدند و ارتش اتیوپی به ناچار وضعیت آتش بس اعلام کرد.

اعلام آتش بس یکجانبه از سوی دولت فدرال اتیوپی پس از حدود ۸ ماه درگیری با نظامیان تیگرای و پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش این کشور دوشنبه کنترل شهر مکله، مرکز تیگرای را از دست دادند.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال گذشته و زمانی که نخست وزیر اتیوپی نیروهای خود را برای بیرون کردن مخالفان به این منطقه اعزام کرد، آغاز شد. در ابتدا با وجود تصور دولت اتیوپی از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و با بر جای گذاشتن بحران انسانی و قحطی فراگیر، باعث آواره شدن بیش از دو میلیون تن در مناطق کوهستانی شده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر