logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در سال ۶۰ از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است

سوء-قصد-به-جان-مقام-معظم-رهبری-در-سال-۶۰-از-جلوه‌های-حقوق-بشر-آمریکایی-است
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ سوء قصدی نافرجام به جان مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت شد که خداوند متعال وجود ایشان را برای کشور نگه داشت و این سوء قصد نیز از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است که توسط منافقین انجام شد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به  ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ به عنوان سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی اظهار داشت: آیت الله صدوقی در حالی که در دوران پیری خود قرار داشت و برای حرکت به کمک دو نفر احتیاج داشت اما مورد کینه دشمن بود و دشمن از وجودش احساس خطر می‌کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهید صدوقی دارای اسلحه برای جنگ نبود و از ایشان به دلیل کهولت سن مواظبت می‌شد اما موج عبایش برای آمریکا قابل تحمل نبود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به 12 تیرماه سال ۱۳۶۷ و حمله ددمنشانه و موشکی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ نفر در این جنایت، افزود: رئیس جمهور وقت آمریکا به افسری که هواپیمایی ایرانی را هدف قرار داده بود مدال آدم‌کشی و کودک‌کشی داد که این موضوع تنها جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی و ایادی آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ سوء قصدی نافرجام به جان مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت شد که خداوند متعال وجود ایشان را برای کشور نگه داشت و این سوء قصد نیز از  جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است که توسط منافقین انجام شد.

آیت‌الله خاتمی هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان را یادآور شد و گفت: این جنایت نیز توسط منافقین و به دستور آمریکا اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سقوط هواپیمایی مسافربری ایران به دست آمریکا بیان فرمودند که دولت آمریکا دولتی است که افسرش دستور شلیک تیر و موشک داد و مرد و زن و کوچک و بزرگ را به قتل رساند و از دولت آمریکا مدال لیاقت گرفت.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره)شهید بهشتی مظلوم زندگی کرد و مظلوم به شهادت رسید، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز شهید بهشتی عالمی متفکر، شخصیتی برجسته و نظریه پرداز مومن و بسیار موثر و پایه‌گذار دادگستری اسلامی و نقش آفرین در تدوین قانون اساسی کشوربود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تقدیر از خدمات دو ساله آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه کشور، بیان داشت: در زمان ایشان اعتماد و امید در مردم زنده شد که بزرگترین سرمایه جامعه است.

آیت‌الله خاتمی با تبریک به رئیس جدید قوه قضائیه، افزود: حجت‌الاسلام اژه‌ای از پیشگامان مجموعه قوه قضائیه است که در زمان ایشان نیز همان سند تحول این قوه ادامه می‌یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر