logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۱۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دستورالعملی برای واکسیناسیون خبرنگاران ارائه نشده است

دستورالعملی-برای-واکسیناسیون-خبرنگاران-ارائه-نشده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: دستورالعملی برای واکسیناسیون خبرنگاران از سوی وزارت بهداشت ارائه نشده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان در پاسخ به سئوالی در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر اولویت تزریق واکسن با افرادی است که دوز دوم را دریافت می‌کنند و از سوی وزارت بهداشت هنوز دستورالعملی در این خصوص ارائه نشده است که امیدواریم به زودی گشایشی در این خصوص فراهم شود.

وی در خصوص اتخاذ تهمیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در استان، گفت: در سال گذشته یکی از دغدغه‌های جدی استان برگزاری کنکور سراسری بود که تهمیدات خوبی فراهم شد و امسال هم می‌توان با بهره‌مندی از تجربه سال قبل این آزمون را برگزار کرد.

این مسئول ادامه داد: ضروری است غربالگری قبل از شروع آزمون انجام و افراد مبتلا در محل جداگانه‌ای در آزمون شرکت کنند که امیدوارم با کمترین عارضه امسال هم کنکور برگزار شود چرا که نظارت‌های جدی در این خصوص وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه اولویت اول دانشگاه‌های علوم پزشکی و و وزارت بهداشت واکسیناسیون کسانی است که باید دوز دوم را دریافت می‌کردند که مختصری با تاخیر انجام شد، افزود: نزدیک به 70 درصد افرادی که دوز اول را دریافت کرده بودند دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توزیع واکسن‌های تولید داخل و وارداتی واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

قزلباش گفت: در استان این قابلیت وجود دارد که بین 10 تا 30 هزار واکسن به صورت روزانه در استان زنجان تزریق شود که اگر واکسن کافی به استان برسد این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، تزریق واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال در اولویت قرار می‍گیرد که امیدواریم با رسیدن واکسن کافی همه گروه‌های در معرض خطر واکسینه شوند.

این مسئول در خصوص نوع جهش یافته کرونای هندی، گفت: این نوع ویروس از جنوب کشور به سمت مرکز و قسمت‌های شمالی در حرکت است و تجربه نشان داده است موجی شروع شود سایر نقاط نیز درگیر می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان واگیری ویروس هندی بسیار بالا بوده و افراد مبتلا درصد بیشتری در معرض بستری قرار می‌گیرند که با افزایش میزان بستری‌ها  شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود.

قزلباش خاطرنشان کرد: سن ابتلا در کرونای هندی پایین‌تر بوده و جمعیت جوانتری را درگیر می‌کند و انتظار داریم درصد بیشتری از افراد جوانتر درگیر شوند.

وی افزود: وظیفه مردم و مسئولان برای کنترل این ویروس جدی‌تر بوده و هدف ما رعایت پروتکل‌ها و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و اعمال محدویت‌ها در صورت وقوع پیک است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم این نوع ویروس دیرتر استان را درگیر کرده و موج آن بلند نباشد تا کنترل لازم در این زمینه انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر