logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۱۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دادگستری کل استان زنجان:

بیش از 15 درصد تقاضاهای طلاق در سامانه تصمیم منجر به سازش شد

بیش-از-15-درصد-تقاضاهای-طلاق-در-سامانه-تصمیم-منجر-به-سازش-شد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از تقاضاهای طلاق تحت تاثیر هیجانات است که کاهش آن نیاز به یک سرعت‌گیر دارد، گفت: 15.21 درصد از ورودی تقاضاهای طلاق در سامانه «تصمیم» بعد از مشاوره‌ها منجر به سازش شده است.

به گزارش موج رسا; محمدتقی فتحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاقاتی از جمله شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی که در سال 99 افتاد، تاثیر منفی در حوزه خانواده داشت اما در 3 ماهه اول سال جاری خوشبختانه بالانس شده و روند کاهشی است.

وی با اشاره به سامانه «تصمیم» خاطرنشان کرد: زنجان، جزء اولین استان‌هایی بود که این سامانه را راه‌اندازی کرد.

فتحی با بیان اینکه وقتی فردی نسبت به یک موضوع مانند طلاق، هیجانی شده است، سریع در سامانه ثبت‌نام می‌کند، گفت: 40 درصد افرادی که در سامانه تصمیم برای طلاق ثبت‌نام کرده بودند، بدون هیچ مداخله‌ای انصراف دادند و فقط حدود 2 درصد از آن‌ها تقاضای خود را دوباره پیگیری کردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از تقاضاهای طلاق تحت تاثیر هیجانات است که کاهش آن نیاز به یک سرعت‌گیر دارد، اظهار داشت: سامانه تصمیم، نقش سرعت‌گیر را اجرا کرده و 15.21 درصد از ورودی تقاضاهای طلاق در سامانه تصمیم بعد از مشاوره‌ها منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 مورد از دلایل طلاق، احصا شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین موارد طلاق مربوط به عدم مسئولیت‌پذیری زوج، اعتیاد و عدم داشتن مهارت‌های زندگی است.

فتحی با بیان اینکه بیشترین تعداد طلاق در زوج‌های دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده است، افزود: کمترین طلاق‌ها در زوج‌های دارای تحصیلات عالیه بوده و کمترین تعداد طلاق در بین زوج‌های دارای تحصیلات عالیه نیز مربوط به زوج‌هایی بوده که در دانشگاه با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها ریشه در انتخاب دارد، تصریح کرد: 16 درصد از طلاق‌ها در استان زنجان نسبت به سال 98 کاهشی بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: مسئولیتی در معاونت اجتماعی بر عهده ما گذاشته شده که مراقبت بعد از ترک اعتیاد از معتادان بهبودیافته است.

وی با بیان اینکه اشتغال، بهترین اهرم برای نگه داشتن معتاد در وضعیت بهبودی است، اظهار داشت: در این راستا برای 192 نفر از معتادان بهبودیافته، اشتغالزایی شده است.

فتحی در خصوص رضایتمندی مردم از خدمات دادگستری خاطرنشان کرد: طبیعتاً 50 درصد از مراجعان ما باید ناراضی باشند چون به نفع آن‌ها رای صادر نشده و ناراضی هستند و در بیرون نیز حرف‌های زیادی بر علیه ما می‌زنند.

وی افزود: از 50 درصد بقیه نیز تعدادی ممکن است به دلیل تاخیر در رسیدگی و یا هزینه‌های رسیدگی و سایر مسائل، ناراضی باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با تاکید بر اینکه اینطور نیست که قاضی هر طور که دلش خواست به پرونده رسیدگی کند، گفت: قضات دادگستری، زحمتکش‌ترین و سالم‌ترین افراد هستند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر