logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۱۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد

افزایش 30 درصدی حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری در استان زنجان

افزایش-30-درصدی-حوزه‌های-امتحانی-آزمون-سراسری-در-استان-زنجان
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری در استان زنجان حدود 30 درصد نسبت دوره قبل از بیماری کرونا افزایش یافته است.

داود بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در آزمون سراسری امسال در 5 گروه آزمایشی 18 هزار و 776 داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد، یک هزار و 467 در گروه آزمایشی هنر با 8 درصد یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 942 داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی با 48 درصد با یکدیگر رقابت می‌کنند، ادامه داد: 7 هزار و 946 در گروه علوم تجربی با 42 درصد در این دوره کنکور حضور دارند.

این مسئول یادآور شد: 2 هزار و 421 داوطلب در گروه زبان‌های خارجی با 13 درصد در این دوره کنکور سراسری شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر امروز برگزار شد و آزمون گروه های آموزشی ریاضی و علوم انسانی فردا هماهنگ با سراسر کشور برگزار می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه کنکور گروه آزمایشی تجربی روز جمعه برگزار می شود، ادامه داد: داوطلبان گروه آموزشی زبان‌های خارجی نیز روز شنبه 12 تیرماه با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: در سطح استان زنجان در 5 حوزه خرم‌دره، ماهنشان، ناحیه دو زنجان، خدابنده و طارم آزمون سراسری توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با همکاری ادارات آموزش و پرورش نواحی برگزار  و مابقی از طریق سازمان سنجش و با همکاری دانشگاه‌های سطح استان برگزار می‌شود.

این مسئول از افرایش 30 درصدی تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور خبرداد و گفت:مشکلی برای برگزاری کنکور وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر