logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۱۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با موج رسا:

مجلس برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی برنامه دارد

مجلس-برای-تنظیم-بازار-محصولات-کشاورزی-برنامه-دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی الگوی کشت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد گفت: مجلس برای تنظیم بازار و کشت محصولات کشاورزی برنامه دارد.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ورود مجلس به تنظیم بازار محصولات کشاورزی اظهار کرد: در حوزه محصولات کشاورزی ابتدا الگوی کشت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد و مجلس در صدد اجرای الگوی کشت محصولات در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس برای بعد از کشت محصولات کشاورزی نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته تا کشاورزان بعد از کشت، محصولات خود را بتوانند در بازار هدف عرضه کنند تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد این است که کشت یک نوع محصول به صورت انبوه اتفاق می‌افتد و این موضوع باعث افت قیمت یکباره آن محصول در بازار شده و موجب متضرر شدن کشاورزان می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا باید کنترل کشت محصولات کشاورزی اتفاق بیفتد و همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید با برنامه‌ باشد ادامه داد: دولت باید الگوی کشت محصولات کشاورزی و خرید تضمینی را باهم به صورت برنامه‌ریزی شده پیش ببرد.

وی با تاکید بر توسعه کشت محصولات کم آب‌بر در سطح استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در شرایط خشک‌سالی قرار داریم و باید کشاورزان کشت محصولات کم آب‌بر را در دستور کار خود قرار دهند.

طاهری با اشاره به اینکه باید کشت محصولات کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی اتفاق بیفتد یادآور شد: کشت محصولات کم آب‌بر می‌تواند هم استفاده از منابع آبی در حوزه کشاورزی را کاهش دهد و هم کشاورزان در شرایط کمبود کمتر متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید استفاده از آب‌های زیرزمینی در شرایط فعلی(خشکسالی) به حداقل برسد خاطر نشان کرد: برای تامین امنیت غذایی پایدار از نظرات فعالین این حوزه استفاده خواهد شد تا تصمیم درستی برای بازار محصولات کشاورزی در داخل کشور گرفته شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر