logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۹۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان:

زنجیره تولید مواد شوینده‌ها در استان زنجان تکمیل می‌شود

زنجیره-تولید-مواد-شوینده‌ها-در-استان-زنجان-تکمیل-می‌شود
معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه چند واحد تولیدی در حوزه تولید مواد شوینده‌ها در دست بهره‌برداری است گفت: با تکمیل این واحدها زنجیره تولید مواد شوینده‌ها در استان زنجان تکمیل می‌شود.

به گزارش موج رسا; علی کلانتری امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 154 پروانه بهره برداری صنعتی در استان زنجان صادر شد اظهار کرد: با این میزان پروانه بهره‌برداری صادر شده 5 هزار و 323 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای 3 هزار و 232 نفر نیز اشتغالزایی شد.

وی با تاکید براینکه واحدهایی که در ابتدای بهره‌برداری هستند با حداقل ظرفیت فعالیت دارند تصریح کرد: سال گذشته میزان بهره‌برداری واحدهای صنعتی حجم بالایی داشت چرا که واحدهای زیادی در دست بهره‌برداری بود که سال گذشته به نتیجه رسیدند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته افتتاح طرح‌های بزرگی در استان زنجان داشتیم که با بهره‌برداری آنها شاهد افزایش سرمایه‌گذاری استان بودیم عنوان کرد: استان زنجان در صنعت برق، صنایع معدنی روی، تولید شمش فولاد و تولید انواع مواد شوینده‌های رتبه خوبی داشته و جزو استان‌های مطرح در کشور است.

وی با تاکید براینکه سالانه حدود یک میلیون 300 تن در استان زنجان از صنایع معدنی شمش فولاد تولید می‌شود بیان کرد: در این صنعت استان زنجان فعالیت بسیار خوبی دارد.

کلانتری در ادامه همچنین به فعالیت صنایع نساجی در استان زنجان اشاره و تاکید کرد: استان زنجان در زمینه تولید نخ و پارچه آماده دوخت فعالیت‌های بسیار خوبی دارد و جزو استانهای مطرح در صنعت نساجی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار تن در سال امکان ریسندگی نخ پنبه در استان زنجان وجود دارد ادامه داد: صنایع نساجی استان نیاز بخشی از واردات کشور به پارچه را تامین کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه چند واحد تولید مواد شوینده‌ها در دست بهره‌برداری داریم که با تکمیل این واحدها زنجیره تولید مواد شوینده‌ها در استان زنجان تکمیل می‌شود اظهار داشت: امیدواریم این واحد‌ها در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان یک هزار و 283 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است گفت: از این تعداد 80 مورد مربوط به صنایع نساجی است.

کلانتری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی واحدهای نساجی در استان زنجان را بیش از 5 هزار و 100 نفر عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال واحدهای صنعتی استان زنجان حدود 46 هزار نفر است.

وی در ادامه با اشاره به پایش مشکلات واحدهای صنعتی در استان زنجان عنوان کرد: بیشتر مشکلات واحدهای تعطیل شده استان زنجان کمبود نقدینگی و مواد اولیه است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه معوقات بانکی نیز از دیگر مواردی است که واحدهای تعطیل شده استان با آن‌ها مواجه هستند اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی که تعطیل و نیمه تعطیل استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان زنجان نیز در راستای تحقق شعار سال به موضوع حمایت از تولید وارد شده است یادآور شد: ورود دادگستری به مشکلات واحدهای صنعتی روند رفع موانع را تسهیل کرده چرا که برخی از واحدهای صنعتی که با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند نیز توسط دادگستری برطرف می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در استان زنجان نداریم که با ورود مستقیم دادگستری تعطیل شده باشد مگر اینکه معوقات بانکی باشد که با شکایت بانک جلو فعالیت واحد مورد نظر گرفته شود بیان کرد: ورود دادگستری زنجان کار را برای صنعت و معدن در حل مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه دادگستری زنجان علاوه بر آن اقدامات پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان را در دستور کار خود قرار داده است خاطر نشان کرد: دادگستری زنجان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با سازمان صمت استان ارتباط تنگاتنگی دارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر