logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۱۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مسئله غدیر باید به نسل جوان جامعه تبیین شود

مسئله-غدیر-باید-به-نسل-جوان-جامعه-تبیین-شود
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت باید رنگ و بوی مردمی اصلی‌ترین مسئله جشن‌های غدیر باشد و این مسئله به نسل جوان تبیین شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در جلسه ستاد غدیر استان زنجان، با تسلیت سالروز شهادت سید الشهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفت تیر، اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری بعد از حادثه ترور در بیمارستان بستری شدند، آقای محلاتی از طرف امام خمینی (ره) به دیدار ایشان رفتند که ایشان با اطلاع از شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار تاسف کردند که چرا شهید نشده‌اند.

وی گفت: امام خمینی (ره) در پاسخ به اظهار تاسف ایشان در خصوص عدم شهادت فرمودند اگر چه شهادت سعادت است اما خداوند شما را به عنوان ذخیره نظام اسلامی نگه داشته است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: زمانی که مجلس شورای اسلامی رای به عدم کفایت سیاسی بنی صدر داد و ایشان با 16 میلیون رای رئیس جمهور کشور شدند، آرامشی در کشور ایجاد شد و پس از ارتحال امام خمینی (ره) نیز بعد از یک دوره کوتاه حیرانی و سرگردانی ملت در یک جلسه به اتفاق آرا مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام انتخاب شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: بعد از 32 سال از زعامت مقام معظم رهبری متوجه می‌شویم که امام خمینی (ره) این روزها را می‌دیدند و از برکات وجودی ایشان مطلع بودند که ایشان را به عنوان ذخیره انقلاب معرفی کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مانند پدری مهربان، دلسوز و نقطه ثقل و آرامش کشور و امید مظلومان و مستضعفان منطقه هستند، افزود: امروز آثار و برکات وجودی ایشان بیشتر هویدا است.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، گفت: تبیین اهمیت و ضرورت غدیر از سوی همه بزرگان به عنوان تکلیف و وظیفه معرفی شده است که باید از این فرصت برای تبیین فرهنگ غدیر استفاده شود.

امام جمعه زنجان بیان داشت: بنیاد غدیر استان زنجان تلاش‌های خوبی در زمینه غدیر شناسی انجام می‌دهد اما ضروری است برنامه‌های این هفته به صورت مردمی برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت مردمی کردن جشن‌های غدیر تاکید کرد و گفت: باید رنگ و بوی مردمی اصلی‌ترین مسئله جشن‌های غدیر باشد تا اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: لازم و واجب است خطبه غدیر هر ساله برای مردم خوانده و تبیین شود چرا که این فرهنگ باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد.

وی برضرورت فضاسازی از سوی ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در خصوص غدیر تاکید کرد و گفت: ترجمه خطبه غدیر در فرازهای مختلف به گوش مردم برسد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نسل جوان ما بیگانه با فرهنگ غدیر هستند، یادآور شد: وظیفه سنگینی در خصوص تبیین فرهنگ غدیر بر عهده همگان است و نباید بر اساس باری به هر جهت تکلیف انجام شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر