logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۱۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره غله استان زنجان:

پیش‌بینی پایین بودن کیفیت گندم مزارع دیمی استان زنجان/ خرید گندم در مراحل اولیه است

پیش‌بینی-پایین-بودن-کیفیت-گندم-مزارع-دیمی-استان-زنجان-خرید-گندم-در-مراحل-اولیه-است
معاون اداره غله استان زنجان با اشاره به اینکه خرید گندم در در مراحل اولیه است گفت: براساس پیش‌بینی‌های اولیه کیفیت گندم مزارع دیمی استان نسبت به سال گذشته پایین‌تر است.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مرکاز خرید گندم در استان زنجان فعال هستند اما حجم خرید گندم از 10 تیرماه به بعد است اظهار کرد: مراکز خرید گندم در سلطانیه، سیلوی غدیر زنجان، مراکز خرید در تعاونی روستایی بخش افشار خدابنده و ماهنشان آماده خرید گندم هستند.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه کمباین‌ها در هر منطقه ای فعالیت خود را آغار می‌کنند مراکز خرید در آن منطقه بلافاصله فعال شده و خرید گندم را انجام می‌دهند تصریح کرد: تدابیر لازم در سطح استان زنجان اتخاذ شده و مشکلی در خرید گندم در سطح استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ممنوعیت خروج گندم در استان زنجان افزود: محورهای مواصلاتی توسط نیروی انتظامی جهت کنترل خروج گندم از استان کنترل می‌شود و اگر محموله‌ای بدون مجوز کشف شود به سیلو‌ها تحویل خواهد شد.

رحمنی با تاکید براینکه جا‌به‌جایی گندم در سطح استان و همچنین به خارج از استان بدون مجور اداره غله ممنوع است خاطر نشان کرد: جابه‌جایی گندم در بین سیلو‌ها نیز با مجوز اداره غله انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: ممنوعیت خروج گندم در سطح استان زنجان ابلاغ شده و توسط نیروی انتظامی همه محورها کنترل خواهد شد.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در مورد کیفیت گندم تولیدی استان بیان کرد: در حال اظهار نظر در مورد کیفیت گندم زود است اما در بررسی‌های اولیه مشخص است کیفیت گندم‌های مزارع دیمی امسال ضعیف بوده و نسبت به سال گذشته پایین‌تر خواهد بود.

وی اظهار داشت: امسال کمبود بارندگی‌ها گندم تولیدی استان را تحت تاثیر قرار داده است و پیش‌بینی شده میزان تولید گندم نیز نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

رحمنی خاطرنشان کرد: تا به امروز 500 تن گندم در استان زنجان خریداری شده ;i با این میزان نمی‌توان نسبت به کیفیت گندم تولیدی استان اظهار نظر کرد./ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر