logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۱۹۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با موج رسا:

شهید بهشتی، بردبار و صبور در مقابل ناملایمات‌ بود

شهید-بهشتی،-بردبار-و-صبور-در-مقابل-ناملایمات‌-بود
امام جمعه ابهر با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی، بردبار و صبور در مقابل ناملایمات‌ بود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهید بهشتی به عنوان سید الشهدای انقلاب اسلامی موسس قوه قضائیه اسلامی است و این نهاد از یادگاری‌های ایشان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که کارآمدی یا ناکارآمدی آن تاثیر بسیار زیادی در سلامت یا فساد سایر دستگاه‌های اجرایی  کشور دارد.

این مسئول با بیان اینکه وجود نعمت دادگستری موجب شده تا قدرت و منزلت آن معلوم نباشد، افزود: در حال حاضر ورودی پرونده‌های قوه قضائیه زیاد است که این مهم کار این قوه را سنگین‌تر کرده و قوه قضائیه تاوان کم کاری‌ها و کم دقتی‌های دیگران را می‌دهد.

امام جمعه ابهر یادآور شد: اگر خانواده‌ها نسبت به تربیت کودکان حساس بوده، مهدکودک‌ها به معنای واقعی کلمه تربیت کننده و نظام آموزشی درست و مساجد محتوای اسلامی داشته، ارشاد ما اسلامی و تربیت بدنی ما در کنار ورزش جسمی به ورزش روحی می‌پرداخت، کار قوه قضائیه آسانتر و رسیدگی به پرونده‎ها سریع‌تر و دقیق‌تر بود.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: به دلیل باز بودن مرزها دشمن در کشور رخنه کرده و شبکه‌های ماهواره‌ای به معضلی برای جامعه تبدیل شده است که این گرفتاری‌ها کار قضات را سخت و میزان طلاق را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اگر قوانین اصلاح و مجریان قوانین به مشکلات کشور حساس بودند این گرفتاری‌ها پیش نمی‌آمد، ادامه داد: مشاوره دینی در حال حاضر تاثیرگذاری لازم را نداشته و مشاوره‌های خانواده نیز در زمان طلاق کارساز نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی وکلا به دنبال تکاثر و سودجویی بوده و دلسوز نیستند، افزود: امروز مسئله مواد مخدر در کنار بحران‌های جهانی به بحران بزرگ تبدیل شده است.

امام جمعه ابهر با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی، یادآور شد: شهید بهشتی اهل خدا بوده و تواضع و فروتنی از صفات پسندیده ایشان بود.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: از دیدگاه شهید باهنر خصلت‌های شهید بهشتی ممتاز بود و ایشان در عین ابهت، متانت و تواضع دارای برخورد مودبانه و پر از احساس و عاطفه و همراه با روانشناسی ژرف دینی بود.

وی با اشاره به حق پذیر بودن شهید بهشتی، افزود: این عالم ژرف اندیش حق را می‌پذیرفت و نظم و انظباط در زندگی ایشان موج می‌زد و موفقیت‌های چشمگیرش در گرو نظم به دست آمده بود.

این مسئول تصریح کرد: شهید بهشتی نسبت به اقامه نماز اول وقت حساس بود و بردباری و صبر در مقابل ناملایمات‌ از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان محسوب می‌شود.

وی گفت: شهید بهشتی مبارزی با  تقوا بود که در همه کارهایش نظم وجود داشت و بردباری و صبوری او انسان را خجالت زده می‌کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر