logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۱۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

مخالف افزایش قیمت شیر هستیم

مخالف-افزایش-قیمت-شیر-هستیم
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران با بیان اینکه دامداران مخالف افزایش قیمت شیر خام هستند، گفت: سوء مدیریت و تصمیم گیری‌های لحظه‌ای و سلیقه‌ای دولت باعث افزایش هزینه‌های دامداری‌ها و قیمت تمام شده شیر شده است.

به گزارش موج رسا; مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد افزایش قیمت شیرخام، اظهار کرد: در همین باره روز گذشته جلسه‌ای در وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی مشکلات دامداران در مورد در عدم دریافت نهاده‌های دامی با حضور طهماسبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور برگزار شد.

وی افزود: در جلسه روز گذشته مشکلات به وجود آمده را در حوزه کمبود نهاده و گرانی چند برابری علوفه به علت خشکسالی و مصوبه دولت در مورد آزادسازی قیمت سبوس مطرح شد؛ که همه این مسائل باعث گرانی شیر (افزایش قیمت تمام شده) شده و امروز دامداران با زیان زیادی مواجه هستند که انگیزه خود برای افزایش تولید را از دست داده‌اند.
 

با افزایش قیمت شیر خام مخالفیم/ علت مشکلات سوء مدیریت و تصمیمات سلیقه‌ای دولت است

عالی گفت: همه مسائل ناشی از سوء مدیریت و تصمیم گیری‌های لحظه‌ای و سلیقه‌ای دولت است؛ لذا فعلا تفاهم‌هایی در راستای رفع این مشکلات و برداشتن موانع تولید انجام شده است و منتظر اجرای آن هستیم که چه قدم‌هایی برداشته خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران ادامه داد: بارها اعلام کردیم که با افزایش قیمت شیر خام مخالفیم ولی برای جبران زیان تولیدکنندگان حتما نیاز است تا نهاده با حمایت دولت به دامداران تعلق گیرد.

وی تاکید کرد: با موج گرانی جدید، دامداران کاه را به قیمت هر کیلو ۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند؛ یعنی در شرایط کنونی قیمت کاه با شیر برابری می‌کند، از طرفی امروز آب معدنی از شیر گران‌تر است، در حالی که اگر دامدار با این هزینه‌ها بخواهد تولید را ادامه دهد، قیمت تمام شده هر لیتر شیر برای او ۱۰ هزار تومان تمام می‌شود.

دامداران به دولت یارانه می‌دهند/ بی تدبیری دولت علت اصلی فاسد شدن نهادهای مانده در گمرک است

عالی با بیان اینکه امروز دامداران به دولت یارانه می‌دهند نه دولت به دامداری‌ها، با اشاره به دپو نهاده‌های دامی در گمرک، گفت: این نهاده‌ها در حال فاسد شدن و از بین رفتن است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران اضافه کرد: بی تدبیری و ناهماهنگی اعضاء دولت و وزارتخانه‌ها باعث شده نهاده‌های دامی از گمرک ترخیص نشود و این نهاده‌ها کپک بزند که در شرایط کنونی حتی در صورت ترخیص هم، مشکلی را از دامدار کم نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

وی ادامه داد: مشکل دامداران این است که سیلوهای گمرک پر از نهاده در حال فساد است و دامدار باید نهاده را چند برابر قیمت واقعی از بازار آزاد تهیه کند.

 

محصولات لبنی گران به دست مردم می‌رسد

عالی گفت: در جلسه روز گذشته در وزارت جهاد کشاورزی، مشکلات خود را گفتیم، ولی هیچ قولی برای مرتفع کردن آن ندادند و تصمیم گرفته شد با برگزاری جلساتی برای ترخیص نهاده و حل مشکل حمل و نقل و رساندن آن به دامدار اقدام‌هایی انجام شود هر چند مسئولان پاسخگوی ما نبودند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران در مورد بحث افزایش ۷۰ درصد لبنیات، گفت: با افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر خام شیر، افزایش ۷۰ درصدی محصولات لبنی غیر منطقی است البته همین الان هم لبنیات گران به دست مردم می‌رسد را باید مسئولان نظارتی در وزارت صمت آن را بررسی کنند و این وظیفه و تخصص دامدار نیست./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر