logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۱۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

هشدار افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی

هشدار-افزایش-ناگهانی-سطح-آب-رودخانه‌های-فصلی
بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، از ۹ تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه ۹ تیر در جنوب سمنان و بخش‌هایی از مرکز حاکم است

به گزارش موج رسا; سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است و در این مدت در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

بعدازظهر امروز و امشب در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز و تهران رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از امروز ۷ تیر تا پنج‌شنبه ۱۰ تیر در ارتفاعات مرکزی و غربی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

از چهارشنبه ۹ تیر تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه ۹ تیر در جنوب سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را داریم و روز پنج‌شنبه این شرایط جوی در شرق و جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از شمال‌شرق، حاکم است.

از امروز تا پنج‌شنبه ۱۰ تیر شرق دریای عمان مواج است همچنین امروز و فردا غرب دریای عمان و تنگه هرمز به تناوب مواج خواهد بود.

از امروز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی، و روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی، ‌احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد.

توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت‌ در دستور کار باشد.

آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران ۳۶ و ۲۸ درجه خواهد بود.

امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای  صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر