logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر صنعت در زنجان:

70 هزار اشتغال جدید در حوزه صنعت ایجاد می‌شود

70-هزار-اشتغال-جدید-در-حوزه-صنعت-ایجاد-می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 6 هزار از واحد‌های متوقف شده توسط ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته و چرخه تولید باز می‌گردد گفت: با فعال شده این واحدها 70 هزار اشتغال جدید در حوزه صنعت ایجاد می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا نعمت‌زاده امروز در افتتاح شرکت عایق‌های الکتریکی پارس نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در ابتدای دولت فعلی 12 هزار و 200 واحد متوقف بود اظهار کرد: برخی از این واحد‌ها به خاطر فرسودگی بود و صنعت اگر بازسازی و نوسازی نشود محکوم به فنا بوده و باید صنعت همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کند.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 500 واحد در دولت فعلی راه اندازی شده است ابراز کرد: سال گذشته 5 هزار و 400 طرح نیمه تمام تکمیل و راه اندازی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمان ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی خاطرنشان کرد: 6 هزار از واحد‌های متوقف شده توسط ستاد اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف شده و راه اندازی خواهند شد.

وی به میزان اشتغال‌زایی که با فعال شدن 6 هزار واحد متوقف شده اشاره کرد و افزود: این تعداد واحدها بیش از 70 هزار اشتغال جدید ایجاد خواهند کرد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در کنار این فعالیت‌ها طرح‌های توسعه‌ای نیز پیش‌بینی شده است بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده این طرح‌ها نیز 40 هزار اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

وی ابراز کرد: در طرح رونق تولید که مقام معظم رهبری نیز در ابتدای سال تاکید بر حمایت از واحد‌های کوچک را داشتند این امر در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در راستای رونق تولید 12 هزار طرح صنعتی تسهیلات دریافت کردند بیان کرد: حدود 13 هزار از واحد‌های خدماتی و کشاورزی این تسهیلات را دریافت کردند.

وی افزود: بودجه‌ای که برای طرح رونق تولید در نظر گرفته شده بود 16 هزار میلیارد بود که این میزان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این تسهیلات توسط بانک‌ها در اختیار واحد‌های مشکل‌دار قرار گرفت.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه بخش معدن در سال 92 یکی دو درصد رشد منفی داشت و رشد کسب و کار در حد صفر بود اظهار داشت: خوشبختانه با امیدی که توسط خود مردم در جامعه ایجاد شد، شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال هستیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 رتبه صنعتی کشور 41 درصد رشد منفی داشت تصریح کرد: تا سال 93 توانستیم این وضعیت را به صفر برسانیم و در اواخر سال 93 این روند رو به بهبود یافتن پیش رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر بر اساس آمار مرکز آمار رشد 8.3 درصدی را در اقتصاد و  رشد 6.5 درصدی برای صنعت اعلام رسمی شده است.

وی افزود: در سال گذشته در تولیدات مصالح ساختمانی بخاطر رشد منفی ساختمان چه در داخل کشور و چه در کشورهای همسایه متاسفانه از رشد کافی برخوردار نبودیم و در بخش صادرات سیمان نیز کاهش داشتیم.

نعمت زاده ابراز کرد: براساس تدابیر اندیشده شده قطعا بخش ساختمان نیز رونق خواهد یافت و این امر همت و تلاش مدیران را می‌طلبد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه ما به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کنیم برنامه راهبردی را برای توسعه صنعت کشور در سال 94 اعلام کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این برنامه راهبری به ما جهت می‌دهد که ما باید چگونه رشد بکنیم و چاره نداریم به دنبال اشتغال و ثروت ملی و درآمد ملی باشیم.

وی با بیان اینکه  باید بخش تولید کشور را توسعه بدهیم ابراز کرد: بخش خدمات نیز به نحوی وابسته به تولید بوده و اگر صنعت و تولید رونق یابد خدمات نیز قطعا توسعه پیدا می‌کند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر