logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد:

تجلیل از هیات‌ رسیدگی به تخلفات اداری 3 دستگاه اجرایی در استان زنجان

تجلیل-از-هیات‌-رسیدگی-به-تخلفات-اداری-3-دستگاه-اجرایی-در-استان-زنجان
بازرسی کل استان زنجان گفت: از هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته انضباطی 3 دستگاه اجرایی استان با حضور استاندار زنجان تجلیل شد.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اقدامات بازرسی کل استان در گزارش‌های بازرسی و نظارتی تهیه شده، تک‌بعدی نبوده و هم‌راستا با اعلام و پیگیری نارسایی‌ها از عملکرد موثر کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز تقدیر به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از عملکرد  هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری 3 دستگاه اجرایی استان تجلیل شد.

خمسه افزود: رعایت قوانین، تسریع در رسیدگی به تخلفات و اتقان آرا در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است.

بازرس کل استان زنجان با اشاره به اتقان آرای صادره در برخی هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری گفت: با توجه به تهیه و ارسال گزارش‌های متقن به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و صدور رای بر اساس گزارش‌های مذکور حتی تعداد محدودی که مورد اعتراض قرار گرفته‌اند نیز پس از طرح و رسیدگی در دیوان عدالت اداری مورد تایید قرار گرفته است.

خمسه با بیان اینکه در سال گذشته با ارزیابی از ۱۷۷ دستگاه اجرایی پیرامون نحوه رسیدگی به شکایات و اعلامات در بستر سامانه ملی رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور از ۲۳ دستگاه اجرایی برتر استان تجلیل شده بود، افزود در سال جاری نیز معیارهایی مانند تسریع در رسیدگی، میزان رسیدگی‌ها و اتقان آرا برای ارزیابی و تجلیل از هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته‌های انضباطی در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: این هیات‌ها همزمان با دیدار استاندار زنجان با کارکنان بازرسی کل استان زنجان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان بیان کرد: هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل جهاد کشاورزی استان زنجان 3 دستگاهی بود که در حضور استاندار از آن‌ها تجلیل شد.

بازرس کل استان زنجان گفت: عمده فعالیت‌هایی که با توجه به مبانی و تشکیلات سازمان بازرسی انجام می‌شود بر مبنای برنامه‌پذیر بودن و برنامه‌محور بودن است.

وی با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه به مسائل و موضوعات داریم، اظهار داشت: ۱۴ درصد از مجموعه برنامه‌های سال گذشته جنبه نظارتی داشت که پیشگیری‌کننده از نقض قوانین و مقررات بود.

خمسه با بیان اینکه ۸۶ درصد از مجموعه برنامه‌های سال گذشته شامل بازرسی برنامه‌ای بود، خاطرنشان کرد: این نتیجه فقط با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی همکاران فراهم و امکانپذیر شد.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان گفت: در حوزه نظارت بر معاملات دستگاه‌ها ۱۹۰ مورد تذکر در سال گذشته به کمیسیون معاملات دستگاه‌ها داده شد و ۶ فقره از معاملات بزرگ دستگاه‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، تجدید شد که ارزش این معاملات ۱۱ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اثربخشی 118 میلیارد تومانی در جلوگیری از تضییع اموال و کاهش هزینه‌ها در سال گذشته اظهار داشت: ۳۱ میلیارد تومان استرداد وجوه و اموال، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و وصول مطالبات بانکی، ۳۵۰۰ هکتار اخذ سند مالکیت حریم و بستر رودخانه‌ها و انعقاد قرارداد اجاره بستر رودخانه به میزان ۵۰۵ هکتار نیز بخش دیگری از اقدامات بود که در اجرای ماموریت‌های بازرسی کل استان زنجان طی سال گذشته در مجموع حدود 200 میلیارد تومان اثر بخشی رقمی ایجاد شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر