logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش موج رسا از دلایل عدم برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان؛

آخرین تلاش‌ها برای حضور بازنشستگان در هیئت فوتبال زنجان/ فدراسیون فوتبال: انتخابات به زودی برگزار می‌شود

آخرین-تلاش‌ها-برای-حضور-بازنشستگان-در-هیئت-فوتبال-زنجان-فدراسیون-فوتبال:-انتخابات-به-زودی-برگزار-می‌شود
مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان در حالی برای چندمین بار، لغو شده که جامعه فوتبال استان بی‌صبرانه منتظر برگزاری مجمع و خروجی هیات فوتبال از بلاتکلیفی هستند.

به گزارش موج رسا; آذرماه سال 95 بود که آخرین مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان برگزار و فریدون اصفهانیان برای سومین دوره متوالی بر مسند این هیات تکیه کرد و در حالی که بعد از اتمام 4 سال ریاست در آذر 99 باید مجمع بعدی برگزار می‌شد اما این اتفاق تاکنون رخ نداده و هیات فوتبال استان زنجان بلاتکلیف است هرچند تفاوت اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها این است که رئیس فعلی هیات فوتبال استان تا زمان برگزاری مجمع انتخابات و مشخص شدن رئیس بعدی می‌تواند در جای خود بماند اما نکته مهم این است که اگر مجمع انتخابات برگزار شود، رئیس هیات نیز مشخص شده و با خیالی آسوده می‌تواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

طبق پیگیری‌های خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی موج رسا؛ مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان مقرر بود که در اواخر سال 99 برگزار شود و قرار بود زمان این مجمع بعد از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال (7 اسفندماه 99) باشد که این اتفاق نیفتاد.

 

*‌ لغو شبانه مجمع

مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان در حالی که پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود ساعت 10 صبح روز یک‌شنبه (22 فروردین) با حضور رئیس فدراسیون برگزار شود در ساعات پایانی شب 21 فروردین به صورت ناگهانی و به دلیل آنچه که تاکید و دستور ستاد مبارزه با بیماری کرونا عنوان شد، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

این اقدام در حالی بود که تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و ستاد کرونا چند ساعت مانده به برگزاری مجمع آن را لغو کرد. پس از لغو مجمع انتخابات در 22 فروردین سال جاری، گفت‌وگوهایی با کاندیداها و دبیر هیات فوتبال استان زنجان انجام شد که شائبه‌هایی مبنی بر اینکه رئیس فعلی هیات فوتبال که به دلیل بازنشسته بودن نمی‌تواند دوباره در این مسند قرار گیرد در پی گنجاندن نیروی مورد نظر خود در هیات است اما به هر حال مجمع تا امروز برگزار نشده است.

 

*‌ لغو دوباره مجمع

زمان بعدی که برای برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان اعلام شده بود 18 اردیبهشت‌ماه بود که آن هم بنا به گفته دبیر هیات فوتبال استان از سوی فدراسیون فوتبال لغو و به زمان دیگری موکول شد.

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگوی مورخه 20 اردیبهشت‌ماه خود با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به لغو برگزاری مجمع انتخابات ریاست این هیات برای دومین بار گفت: زمان جدید برگزاری مجمع انتخابات به نظر فدراسیون بستگی دارد.

وی اظهار داشت: علی‌رغم اخذ مجوز و آمادگی استان این تاریخ (18 اردیبهشت) از سوی فدراسیون فوتبال به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

ناصحی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان زنجان هر لحظه آمادگی برگزاری مجمع را دارد، خاطرنشان کرد: زمان جدید برگزاری مجمع به اعلام نظر فدراسیون فوتبال بستگی دارد.

دبیر هیات فوتبال استان زنجان تاکید بر اینکه هر لحظه آمادگی برگزاری مجمع را داریم، گفت: با این وجود منتظر اعلام برنامه جدید از سوی فدراسیون خواهیم بود.

در حالی که طبق گفته دبیر هیات فوتبال استان زنجان انتظار می‌رفت مجمع انتخابات ریاست این هیات بعد از پایان بازی‌های تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود اما تا این لحظه در هاله‌ای از ابهام بوده و برگزاری مجمع، عملیاتی نشده است.

 

*‌ مجمع هیات فوتبال زنجان بعد از رفع مشکل اداری، برگزار می‌شود

طهمورث حیدری، رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: ان‌شاءالله مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان به زودی با همان شرایطی که فرآیند تاکنون انجام شده، برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه بیش از 6 ماه از اتمام دوره 4 ساله رئیس فعلی هیات گذشته و تاکنون بلاتکلیف است، گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را به رئیس فدراسیون داده در چنین مواقعی که پیش می‌آید بتواند زمان جدید را مشخص کند و رئیس فعلی نیز کماکان بر مسند خود باقی است.

حیدری با بیان اینکه الان یک مشکلات اداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل اداری، مرتفع شود به زودی به زنجان می‌آییم و مجمع انتخابات را با همین وضعیت و فرآیندی که وجود دارد، برگزار می‌کنیم.

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نمی‌توان زمانی برای برگزاری مجمع، پیش‌بینی کرد، گفت: اما به زودی مجمع انتخابات را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: غیر از زنجان، مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال چند استان دیگر هم برگزار نشده که فرآیند آن‌ها انجام شده و به زودی انتخابات همه این استان‌ها را برگزار می‌کنیم.

 

*‌ احتملاً مجمع تا 20 روز آینده برگزار می‌شود

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال استان زنجان نیر به خبرنگار موج رسا؛ گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال، قول داده بودند که مجمع انتخابات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و شواراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود.

وی با بیان اینکه گفته‌اند آماده باشید تا زمان جدید مجمع را اعلام کنیم، اظهار داشت: فعلا چیزی اعلام نکرده‌اند و هنوز زمان برگزاری مجمع، مشخص نشده اما احتمال دارد تا 20 روز آینده برگزار شود.

ناصحی در پاسخ به اینکه اگر تا 20 روز آینده با موج پنجم کرونا مواجه شویم، چه می‌شود، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم! مسئولان هرچه تصمیم بگیرند همان است.

دبیر هیات فوتبال استان زنجان گفت: متاسفانه باز هم وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال در مورد حضور یا عدم حضور بازنشستگان در هیات فوتبال به مشکل برخورده‌اند.

وی ابراز کرد: این تضاد باعث شده که انتخابات هیات فوتبال استان زنجان فعلا در هاله‌ای از ابهام است اما گفته‌اند که تا 20 روز آینده برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا؛ شهرام اسکندری‌پور، غلامرضا داداشی، نادر بلباسی، مجید بیگلی، منصور سلطان‌محمدی، منصور حسنی‌کمال و جواد نوروزی 7 کاندیدای هیات فوتبال استان زنجان هستند که برای کسب کرسی ریاست این هیات با یکدیگر رقابت می‌کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر