logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۱۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبرداد

برگزاری سوگواره ملی محرم و احلی من‌ العسل در زنجان

برگزاری-سوگواره-ملی-محرم-و-احلی-من‌-العسل-در-زنجان
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سوگواره ملی محرم و احلی من‌ العسل در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; علیرضا کاظمی امروز در جلسه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: سوگواره محرم و احلی من العسل در محرم امسال در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان کشور از امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می شود، افزود: برنامه های اوقات فراغت تابستان در شرایط کرونایی نسبت به سال گذشته هم‌افزاتر و هماهنگتر برگزار می شود.

این مسئول از راه‌اندازی سرویس‌های جدید در شبکه شاد خبرداد و گفت: سامانه همگام نیز به شبکه شاد وصل شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۱۵۰ مسجد برتر و فعال در بستر شبکه شاد، گفت: سیستم پایگاه اوقات فراغت نیز برای بهره‌گیری بیشتر دانش‌آموزان وصل شده است.

کاظمی تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های اوقات فراغت در بستر شبکه شاد و در برخی موارد نیز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌ها اجرایی می‌شود.

وی مهترین اولویت برنامه‌های تابستانی را تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌شود.

این مسئول بیان داشت: بخش مهمی از برنامه های اوقات فراغت تابستان با توجه به انتخاب زنجان به عنوان ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی، در زنجان به صورت ملی پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام یک میلیون دانش‌آموز در سامانه همگام، افزود: دانش‌آموزان به مدت ۶ هفته می‌توانند از طریق شبکه شاد و سامانه همگام د در فعالیت‌های تابستانی شرکت کنند.

"فتح‌الله حقیقی" استاندار زنجان در ادامه این جلسه، با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهارداشت: در شرایط بیماری کرونا نقشه راهی شامل پیامدها و الزامات در همه ابعاد در استان زنجان ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه از بضاعت فرهنگیان در کنترل بیماری کرونا در استان استفاده شده است، افزود: فرهنگیان نقش برجسته در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دارند.

این مسئول بیان داشت: بخش بزرگی از فرهنگیان و دانش‌آموزان استان زنجان جزو ۱۰ هزار همیار سلامت هستند و بالاترین میزان همکاری را برای رساندن پیام به دانش‌آموزان را برعهده دارند.

استاندار زنجان ادامه داد: از در استان زنجان ۳۷۶هزار تست سی پی آر انجام شده که بیشترین میزان تست در کشور محسوب شده و زنجان مقام اول را در این زمینه دارد.

حقیقی از تشکیل ستادی برای بررسی الزامات بازگشایی مدارس و اقدامات آینده‌نگری در استان زنجان خبرداد و گفت: ۵ درصد کمک شهرداری‌ها به آموزش و پرورش به صورت 100 درصدی تحقق یافته است که آثار خوبی در استان داشت.

وی با بیان اینکه در بهترین نقطه شهر زنجان پروژه مسکن فرهنگیان احداث می‌شود، افزود: بزرگترین ورزشگاه استان زنجان با ظرفیت ۱۵ هزار نفری تا پایان دولت افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به جلوگیری از فعالیت‌های موازی در برنامه‌های اوقات فراغت و تابستانی، ادامه داد: بیشتر برنامه‌های اوقات فراغت در فضاس بستر شبکه شاد اجرایی می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر