logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۱۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علم پزشکی استان زنجان:

مبارزه با کرونا نیاز به تامین اعتبار دارد/ اعتبار کمتری برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نظر گرفته شده است

مبارزه-با-کرونا-نیاز-به-تامین-اعتبار-دارد-اعتبار-کمتری-برای-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-در-نظر-گرفته-شده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در اعتراض به موضوع کمبود اعتبار در نظر گرفته شده به دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اعتباری که به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نظر گرفته شده جوابگوی مبارزه با کرونا نیست.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه شورای برنامه ریزی  و توسعه استان زنجان با اشاره به اینکه برای مبارزه با کرونا در استان زنجان نیاز به اعتبارات زیادی داریم اظهار کرد: اگر باور بر شرایط سخت در مبارزه با این بیماری داریم باید به موضوع تامین اعتبارات آن نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ ماه است که درگیر این بیماری هستیم ابراز کرد: هزینه‌های زیادی را در مبارزه با این بیماری صرف کردیم و همچنان درگیر هستیم و برای ادامه مبارزه به این بیماری نیاز به تامین اعتبار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه به موضوع بهداشت تاکیدات زیادی می‌شود اما اعداد و ارقام اعتباری در نظر گرفته شده با این موضوع همخوانی ندارد ادامه داد: باید نگاه به حوزه درمان در شرایط فعلی به صورت ویژه باشد.

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه تامین اعتبارات مبارزه با کرونا ملی است افزود: برای تامین اعتبار مبارزه با کرونا مکاتبات لازم در گذشته انجام شده و بعد از این نیز ادامه‌دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نباید به خاطر کرونا اعتبارات سایر دستگاه‌ها را نادیده بگیریم ابراز کرد: نسبت به کرونا بی‌توجه نیستیم تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به افزایش اعتبارات حوزه درمان اقدام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بیان کرد: دغدغه دانشگاه علوم پزشکی در مورد کمبود اعتبارات درست است و نسبت به افزایش اعتبارات حوزه درمان اقدام کرده و برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را بکار میگیریم.

شرایط بحران آب در استان زنجان

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم بودجه شهرستان خدابنده به پروژه‌هایی که در مراحل پایانی قرار دارند تخصیص داده شود اظهار کرد: هدف این است که تخصیص اعتباراتی نتیجه مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اعتبار باعث می‌شود پروژه‌های در دست اجرا به صورت هدفمند به سرانجام برسد تصریح کرد: شیوه بودجه‌ریزی باید کمی اصلاح شود و اگر روند بودجه‌ریزی براساس روال فعلی اتفاق بیفتد به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در ادامه منابع آب را یکی از مباحث مهم و چالشی دانست و ادامه داد: مشکل بحران آب جدی است و همه هم در جریان این موضوع قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه زنگ خطر مشکل آب به صدا درآمده و امروزه بحران آب شبیه به مسائل امنیتی شده است عنوان کرد: شهرستان خدابنده به لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی ندارد و این موضوع بارها در جلسات مختلف در حضور مسئولان استانی اعلام شده است.

حسینی با بیان اینکه کمیسیون عمران به منظور حل مشکل آب در سطح کشور بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص داده است افزود: از دستگاه‌های متولی حوزه آب استان درخواست داریم برای حل مشکلات آب شرب اقدامات عملیاتی انجام دهند.

وی با تاکید براینکه تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: در حالی که این شهرستان سه‌٬ چهار منبع آبی خوبی دارد که متاسفانه استفاده‌ای نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از تلاش‌های بی‌وقفه تخصیص آب سد تالوار را از وزارت نیرو اخذ کردیم گفت: این اتفاق تنها بر روی کاغذ انجام شده و برای عملیاتی شدن آن باید پروژه تعریف شود تا تامین آب به صورت پایدار در این بخشی زیادی از منطقه خدابنده اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز بخشی از شهرستان خدابنده از سد گلابر در دستور کار قرار دارد ادامه داد: سهم شهرستان خدابنده باید از این سد داده شود و به جد این موضوع را در دستور کار داریم.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و 700 لیتر در ثانیه آب از چشمه‌های سهرورد جاری می‌شود که این می‌تواند آب شرب بخشی از شهرستان را به صورت پایدار تامین کند افزود: برای عملیاتی شدن این موضوعات باید پروژه تعریف شود و امسال وضعیت و شرایط آبی استان به دلیل کمبود بارندگی شرایط ویژه‌ای است.

خداوردی معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تدابیر قانون برای پرمصرفان آب، تصریح کرد: بر اساس بند " الف" تبصره 6 قانون بودجه، وزارت نیرو از طریق ‌شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیئت وزیران مبلغ 200 ریال از مشترکان آب شهری، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

وی با اشاره به الزام دستگاه‌ها به بهره‌وری در قانون، عنوان کرد: بر اساس جزء یک بند "ج" تبصره 20 قانون، دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ برنامه‌های عملیاتی خود برای استقرار چرخه مدیریت و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در ستاد و واحدهای تابعه خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان ذی‌ربط وابسته به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و یا تکمیل‌کنند. ‌

این مسئول اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را 289 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 44 میلیارد و 200 میلیون تومان به راه روستایی و 116 میلیارد تومان برای آب شرب به این سرجمع اضافه شد همچنین با افزوده شدن اعتبارات قانون استفاده متوازن و دیگر موارد، سرجمع اعتبارات استانی به 844 میلیارد تومان رسید.

خداوردی خاطرنشان کرد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای 426 میلیارد تومان ابلاغ شده که در این بخش همه نیاز دستگاه‌ها اعم از حقوق، عیدی و 50 درصد ماموریت‌ها پیش‌بینی و کارسازی شده است همچنین امسال برای مواد مصرفی ادارات به دلیل جذب دوبرابری سال گذشته، ابلاغ نداریم و برای 50 نفر نیروی جدیدالاستخدام استان در سال جاری نیز حقوق کارسازی شده است./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر