logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۱۸۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

لیلاز: نمی‌شود یک ایرانی میهن‌پرست، ضد آمریکایی نباشد

لیلاز:-نمی‌شود-یک-ایرانی-میهن‌پرست،-ضد-آمریکایی-نباشد
سعید لیلاز گفت: منافع ژئوپلیتیک ایالات متحده آمریکا در سراسر خاورمیانه و نه فقط در ایران ابدا دموکراسی نیست و کسانی را که می‌گویند ما دموکرات هستیم اما آمریکامحوریم، درک نمی‌کنم.

به گزارش موج رسا; سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی گفتگویی با روزنامه شرق داشته است. وی در بخش‌هایی از این مصاحبه گفت: من درک نمی‌کنم چطور ممکن است کسی به‌عنوان یک ایرانی میهن‌پرست باشد، یا اصلاح‌طلب و ضدآمریکایی نباشد. آمریکا هرگاه در مسائل ایران دخالت کرده به سمت فاشیسم و استبداد و دیکتاتوری و ضد اصلاحات دخالت کرده است.  معدود اصلاح‌طلبانی را که فکر می‌کنند از تنور آمریکا چیزی گرم می‌شود، درک نمی‌کنم.

لیلاز افزود: اگر قرار بود خوش‌خیالی برخی از دوستانمان را داشته باشیم که من همان زمان گفتم بایدن خیلی فرقی با ترامپ نخواهد داشت، باید یک‌جانبه تمام تحریم‌های جدید آمریکا را لغو می‌کرد و می‌گفت یک ماه وقت می‌دهم وگرنه دوباره برقرار خواهد شد. چه زمانی این کار را کرد؟ بر سر هر حرکتی که می‌خواهد بکند هزار اشکال ایجاد می‌کند. چرا؟

این کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: در مجموع، منافع ژئوپلیتیک آمریکا در سراسر خاورمیانه و نه فقط در ایران ابدا دموکراسی نیست و کسانی را که می‌گویند ما دموکرات هستیم اما آمریکامحوریم، درک نمی‌کنم.

وی افزود: منافقین هم در همین ژانر هستند. دررسانه خود جوری جذب ایالات متحده آمریکا شده‌اند که انگار نه انگار محمد حنیف‌نژاد می‌گفت دشمن اصلی من آمریکاست. موقع انقلاب دشمن اصلی مصطفی تاجزاده آمریکا بود. وقتی ما از دیوار سفارت بالا می‌رفتیم مسئله‌مان آمریکا بود.

لیلاز تصریح کرد: آمریکا که در ۴۲ سال گذشته فرقی نکرده البته من معتقدم بدتر شده است، به خاطر اینکه ضعیف‌تر شده خوی امپریالیست‌تر گرفته است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر