logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۱۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاری سایر دستگاه‌ها شده است

دستگاه-قضا-امروز-گرفتار-کم‌کاری-سایر-دستگاه‌ها-شده-است
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاری و بی‌توجهی خسارت‌باری است که در سایر نهادها و دستگاه‌ها معمول شده و کار را به جایی رسانده که انبوه پرونده‌های مرتبط با فساد در آن متراکم شده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به انتخابات 28 خرداد اظهار داشت: این انتخابات با توجه به شرایط کنونی، جنگ روانی دشمن، فاصله گرفتن مدیران از مردم و وضعیت معیشتی مردم، دارای آموزه‌ها و عبرت‌های فراوانی بود که باید مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به محورهای پیام مقام معظم رهبری بعد از انتخابات خاطرنشان کرد: اولین محور، بیان ویژگی‌های ملت ایران بود که عبارت از ملت بزرگ و سربلند، ملت باوفا، ملت قَدبرافراشته در برابر تبلیغات دشمن، ملت حاضر در قلب میدان سیاسی، ملت پیروز انتخابات و عزم راسخ و دل امیدوار و دیده بیدار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری افزود: توصیف انتخابات ۲۸ خرداد، عبارت از حماسی و شورانگیز بودن آزمون بزرگ، صفحه درخشان دیگری بر افتخارات ملت، توفیق الهی و نظر رحمت الهی بود.

وی ضمن تبریک به منتخبان رئیس‌جمهوری منتخب و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: توصیه محوری پیام رهبر انقلاب به منتخبین مردم عبارت از قدردانی از فرصت خدمتگزاری به کشور و همچنین  مد نظر قرار داشتن انگیزه خدایی بود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 5 تیر، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به عنوان بزرگترین منکر قرن حاضر، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعتیاد به عنوان مهمترین و اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی کشور می‌باشد و باعث خسارات فراوان بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی می‌شود.

وی از همه خانواده‌ها درخواست کرد تا در مورد مبارزه با مواد مخدر، سهیم باشند و از همه مسئولین و نیروهای امنیتی نیز خواست تا با این معضل به صورت جدی و علمی برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به 7 تیر، سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تَن از یارانش در سال ۱۳۶۰ و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: حادثه 7 تیر از سویی، سند مظلومیت و از سوی دیگر نشانه اقتدار و انسجام ملت ایران است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاری و بی‌توجهی خسارت‌باری است که در سایر نهادها و دستگاه‌ها معمول شده و کار را به جایی رسانده که انبوه پرونده‌های مرتبط با فساد در آن متراکم شده و دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند منافذ فساد را ببندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری اظهار داشت: اجرای سند تحول قضائی که رویکرد و ماموریت دستگاه قضایی و متناسب با قانون گام دوم انقلاب بوده و با هدف رضایتمندی مردم و دستیابی به عدالت است، قائم به شخص نبوده و کار را با قدرت بیشتر با رئیس جدید ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه آمریکا همچنان به دنبال وقت‌کُشی و زیاده‌خواهی در مذاکرات است، خاطرنشان کرد: از دولت کنونی که ۴۵ روز پایانی را می‌گذراند، می‌خواهیم که هیچ عجله‌ای در این مورد از خود نشان ندهد و با پرهیز از شتابزدگی برای توافق، التزام کامل به سیاست‌های اعلامی از سوی مقام معظم رهبری را داشته و طرح راهبردی مصوب مجلس را رعایت کند.

خطیب جمعه ماهنشان در پایان، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و روز صنعت و معدن را نیز گرامی داشت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر