logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۱۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون عمرانی استاندار زنجان در گفت‌وگو موج رسا مطرح کرد

احتمال تعطیلی پروژه سد مشمپا در صورت عدم تخصیص اعتبار/ بخشی از بدهی پیمانکار پروژه از طریق تهاتر پرداخت می‌شود

احتمال-تعطیلی-پروژه-سد-مشمپا-در-صورت-عدم-تخصیص-اعتبار-بخشی-از-بدهی-پیمانکار-پروژه-از-طریق-تهاتر-پرداخت-می‌شود
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه عملیات اجرای سد مشمپا با سرعت بسیار کمی در حال اجرا است گفت: اگر تخصیص اعتبار به همین روال ادامه داشته باشد احتمال تعطیلی پروژه وجود دارد.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه سالانه اعتباری که برای سد مشمپا تخصیص داده می‌شود در برابر حجم کار آن بسیار کم است اظهار کرد: سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد برای این پروژه اعتبار داده می شود در حالی که این میزان اعتبار در برابر عملیات اجرایی و حجم کار انجام شده کم است.

وی با اشاره به اینکه از طرفی بدهی پیمانکار پروژه انباشت شده است تصریح کرد: برای پرداخت بخشی زیادی از بدهی پیمانکار پروژه عملیات تهاتر پیشنهاد شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه اتمام پروژه برای استان زنجان اهمیت ویژه‌ای دارد بیان کرد: به جد پیگیر افزایش تخصیص اعتبارات این پروژه هستیم.

وی با تاکید براینکه نمایندگان مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع مشکلات اعتباری پروژه سد مشمپا ورود کردند اظهار داشت: اهداف تعیین شده در ابتدای اجرای طرح احداث سد مشمپا پاسخگوی نیاز استان بود اما اهداف فعلی تعیین شده برای این پروژه پاسخگوی نیاز استان و منطقه نیست.

سلطانی با تاکید بر اینکه به دلیل تاخیر اجرای پروژه بخشی از اهداف تعیین شده برای این پروژه حذف شده است عنوان کرد: میزان تخصیص وزارت نیرو بعد از افتتاح پروژه برای استان حدود ۵۰ میلیون متر مکعب به منظور تامین آب شرب و صنعت است.

وی با تاکید براینکه این میزان تخصیص پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود بیان کرد: افزایش میزان تخصیص بعد از افتتاح پروژه از دیگر  موضوعی است که باید پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان در مورد مطرح شدن موضوع خروج دستگاه‌های پیمانکار از محل اجرای پروژه به موج رسا گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و موضوع اعتباری پروژه مهمترین موضوعی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه فعال بوده اما کمبود اعتبار سرعت اجرای این پروژه را کم کرده است خاطر نشان کرد: اگر تخصیص اعتبار به همین روال ادامه داشته باشد امکان تعطیلی پروژه وجود دارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر