logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۱۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

دو سوم بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند

دو-سوم-بیمه‌شدگان-بیمه-سلامت-استان-زنجان-در-روستاها-و-شهرهای-زیر-20-هزار-نفر-جمعیت-هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: دو سوم بیمه‌شدگان بیمه سلامت این استان یعنی 350 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت سکونت دارند.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به صندوق‌های مختلف بیمه سلامت اظهار داشت: 12 درصد از بیمه‌شدگان شامل صندوق کارکنان دولت، یک درصد در سلامت ایرانیان، 17 درصد در صندوق بیمه سلامت همگانی، 5 درصد سایر اقشار و 65 درصد نیز شامل صندوق بیمه روستائیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان یعنی 350 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت سکونت دارند.

شیویاری افزود: خدمات سطح یک از طریق 84 مرکز و 133 پزشک و 97 ماما و 33 دندانپزشک به این بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفرجمعیت استان در سال گذشته 812 هزار بار، مراجعه به پزشک خانواده داشتند که سرانه 1.8 بار مراجعه در یک سال می‌شود.

وی اظهار داشت: به عبارت دیگر هر پزشک در سال گذشته، ماهانه بیش از 500 بار مراجعه از روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت داشته است.

شیویاری با بیان اینکه از اول تیر تا اول مردادماه، دوره انتقال از نسخه‌نویسی دستی به الکترونیکی را داریم، خاطرنشان کرد: از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی این است که پزشک با مشاهده سوابق درمانی در پرونده بیمار از شرایط وی آگاه شده و می‌داند که آن بیمار به کدام داروها حساسیت دارد.

این مسئول افزود: امکان ناخوانا بودن نسخه‌های دستی و امکان اشتباه از سوی داروخانه‌ها و یا سایر موسسات نیز در نسخه‌نویسی دستی وجود داشت که در نسخه‌نویسی الکترونیکی حذف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در گذشته از دفترچه‌های درمانی کاغذی، سوء استفاده می‌شد، گفت: سابقه داشته که یک فرد در عرض یک هفته داروهای کمیاب و گران را از 15 داروخانه به نرخ بیمه، دریافت کرده و سپس به نرخ آزاد می‌فروخت این مورد نیز در نسخه‌نویسی الکترونیکی جمع می‌شود و بیماران در هر ماه بیش از تعداد مشخصی دارو نمی‌توانند دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی این است که اعتبارات مناسبی برای پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در نسخه‌نویسی الکترونیکی وجود دارد و در صورتی که نسخ به صورت الکترونیکی واصل شود، هزینه‌ها به‌روز و در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

شیویاری با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی درمانی بیمه‌شدگان افزود: دفترچه‌های بیمه همگانی از اول اردیبهشت و دفترچه‌های درمانی صندوق روستاییان از اول خرداد، همزمان با سراسر کشور حذف شدند و دفترچه‌های کاغذی در صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و سلامت ایرانیان نیز از اول تیرماه سال جاری حذف شده و دیگر صدور دفترچه کاغذی نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر