logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۸۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هدف سازمان تبلیغات اسلامی، تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی است/ کارکرد اصلی مسجد باید به اوایل انقلاب و صدر اسلام برگردد

هدف-سازمان-تبلیغات-اسلامی،-تبیین-اسلام-ناب-محمدی-برای-راهبری-زیست‌بوم-تبلیغی-است-کارکرد-اصلی-مسجد-باید-به-اوایل-انقلاب-و-صدر-اسلام-برگردد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته، تفاوت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی سازمان، تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت بخش‌های مختلف از جمله 700 هیات مذهبی، بالغ بر 200 موسسه و خانه قرآنی و بالغ بر 20 کانون فرهنگی- تبلیغی در ستاد و لایه‌های مختلف اداره کل، شبکه عظیم مردمی را با بدنه اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استان گره زده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اجتماعات را تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله محرم، رمضان، دهه کرامت، دهه ولایت و دهه فجر، اعزام مبلّغ به مناطق مختلف داشتیم که طی این مدت محقق نشد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه بالغ بر 700 هیات مذهبی شاخص، محلی و خانگی در سطح استان داریم، افزود: بالغ بر 1300 مداح و شاعر آیینی در سطح استان داریم و شبکه عظیم مردمی در نقاط مختلف استان، ظرفیت سازمان با مجموعه‌های مردمی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته، تفاوت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی سازمان، تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی است.

وی با بیان اینکه سیمای فردای سازمان در ذیل 6 محور عملیاتی، طراحی شده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل مردمی‌سازی تبلیغ، توسعه شبکه عقلانیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی، جریان انسانی پیشرو و تحول در چرخه تولید و مصرف فرهنگی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه مردمی‌سازی تبلیغ، یکی از راهبردهای اصلی است، خاطرنشان کرد: هدف این است که تک‌تک آحاد جامعه در هر جایگاهی به عنوان مبلّغ دین در جامعه حضور پیدا کنند.

وی در خصوص توسعه شبکه عقلانیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: در حوزه ضعف گفتمانی و تبیین اندیشه انقلاب اسلامی آنطور که باید در بین مردم و به‌ویژه نخبگان، کار نشده است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: هدف از گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی این است که اسلام ناب محمدی که در مقابل اسلام تحجر و اسلام آمریکایی قرار دارد، گفتمان رایج مردم شود.

وی گفت: عده‌ای در تمام جوامع، مسائلی را پیش می‌برند اما یک نسلی در جریان پیشرو در نهاد حوزه و دانشگاه، عَلَم را برداشته و دیگران پشت سر آن حرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شاید تحول در چرخه تولید و مصرف فرهنگی انقلاب اسلامی در استان زنجان خیلی بروز نداشته باشد، گفت: با این وجود در استان زنجان نیز کارهایی در خصوص مصرف محصولات فرهنگی شروع شده و آنچه در نظر داریم، تولید و توزیع محصولات فرهنگی ایرانی- اسلامی جهت ترویج فرهنگ انقلاب است.

وی با بیان اینکه 25 برنامه در ذیل محورهای فوق، طراحی شده است، اظهار داشت: مهمترین و اولین برنامه، تحول اجتماعی مسجدمحور است که کارکرد اصلی مسجد به دورانی مانند اوایل انقلاب و صدر اسلام برگردد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه بالغ بر 1300 مسجد در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: هدف این است که علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های شاخص فرهنگی دیگری نیز با محوریت امام جماعت مسجد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این کار را برای مساجد روستایی از طریق روحانی مستقر آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: هم‌اکنون در 50 روستای بزرک استان، روحانی مستقر با خانواده داریم.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه تا سال گذشته 7 پایگاه اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر داشتیم، گفت: امسال برنامه این است که پایگاه‌ها را به 14 مورد برسانیم که این پایگاه‌ها در مناطق شهری اما در مناطقی مانند کوی وحدت، کوی فاطمیه، کوی فلسطین و دیزج‌آباد که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: ایجاد جریان فعالیت قرآنی، زمینه‌سازی نهضت تبلیغ زنان ایرانی و ارتباط موثر با دانشگاهیان و حلقه ارتباط حوزه و دانشگاه نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر