logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۱۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان:

عمده فعالیت‌های بازرسی بر مبنای برنامه‌پذیر و برنامه‌محور بودن است

عمده-فعالیت‌های-بازرسی-بر-مبنای-برنامه‌پذیر-و-برنامه‌محور-بودن-است
بازرس کل استان زنجان گفت: عمده فعالیت‌هایی که با توجه به مبانی تشکیلاتی سازمان بازرسی انجام می‌شود بر مبنای برنامه‌پذیر بودن و برنامه‌محور بودن است.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل خمسه در دیدار استاندار زنجان با کارکنان بازرسی کل استان زنجان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: عمده فعالیت‌هایی که با توجه به مبانی و تشکیلات سازمان بازرسی انجام می‌شود بر مبنای برنامه‌پذیر بودن و برنامه‌محور بودن است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 17 برنامه به عنوان سرانه از مرکز به بازرسی کل استان زنجان اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی به طور طبیعی پیش‌بینی می‌شد که تعدادی از برنامه‌ها کاهش پیدا کنداما نه تنها هیچ کاهشی پیدا نکرد بلکه  با 23 درصد افزایش و 4 برنامه بیش از اعلام مرکز، 21 برنامه طی سال گذشته در دستگاه‌های اداری و اجرایی استان انجام شد.

وی، شاخصه اصلی برنامه‌های سال 99 را بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای جهش تولید عنوان کرد و افزود: 61 درصد برنامه‌ها یعنی 13 برنامه به صورت مستقیم در ارتباط با حوزه تولید و اقتصاد بود.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه از سوی دیگر، نگاه پیشگیرانه به مسائل و موضوعات داشتیم، گفت: 14 درصد از مجموع برنامه‌های سال گذشته جنبه نظارتی داشت که غالباً پیشگیری‌کننده از نقض قوانین و مقررات بوده است.

وی با بیان اینکه 86 درصد از مجموع برنامه‌های سال گذشته شامل بازرسی برنامه‌ای بود، خاطرنشان کرد: این نتیجه فقط با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی همکاران، فراهم و امکان پذیر شد.

خمسه با بیان اینکه بخش دیگری از اقدامات، رسیدگی به شکایات و اعلامات است، اظهار داشت: در سال گذشته 1585 فقره شکایت و اعلامیه به بازرسی استان زنجان واصل شد که 68 پرونده موردی در این زمینه تشکیل و 125 فقره گزارش در جهت اصلاح امور و ایجاد سلامت اداری در دستگاه‌ها تهیه شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر به مقوله حمایت از تولید، ابراز کرد: دفتر حمایت و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور و متعاقب ان در استان زنجان تشکیل شده و در حال فعالیت است.

خمسه با بیان اینکه طی 2 ماهه اول سال جاری 9 فقره پرونده در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، تشکیل شده است، تصریح کرد: منتظر شکایت تولیدکننده نیستیم بلکه طبق برنامه از واحدهای تولیدی، بازدید می‌کنیم که در 2 ماهه اول سال جاری 22 واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته است.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی یا دارای مشکل بوده و یا بدون مشکل هستند، گفت: در صورتی که واحد تولیدی دارای مشکل باشد مورد بررسی و مانع‌زدایی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اگر واحد تولیدی بگوید مشکلی ندارد در صورتی که با ظرفیت کامل اسمی فعالیت نکند، کمک می‌کنیم که با تمام ظرفیت کار کند و در صورتی که با ظرفیت کامل، کار می‌کند و دارای طرح توسعه باشد به سمت توسعه، هدایت می‌کنیم.

خمسه با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده که در سال جاری 100 واحد تولیدی را پایش و رصد کرده و مشکلات را مرتفع کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای صورت‌گرفته تاکنون بیشتر مشکلات در حوزه مواد اولیه، مالیات، بانک‌ها، محیط زیست، مسائل حقوقی و مسائل مربوط به آب بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها پایش پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: در این زمینه نیز پایش و رصد 100 پروژه‌نیمه‌کاره در برنامه سال جاری قرار دارد.

بازرس کل استان زنجان گفت: در حوزه نظارت بر معاملات دستگاه‌ها 190 مورد تذکر در سال گذشته به کمیسیون معاملات دستگاه‌ها داده شد و 6 فقره از معاملات بزرگ دستگاه‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، تجدید شد که ارزش این معاملات 11 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اثربخشی 118 میلیارد تومانی در جلوگیری از تضییع اموال و کاهش هزینه‌ها در سال گذشته اظهار داشت: 31 میلیارد تومان استرداد وجوه و اموال، 40 میلیارد تومان تسهیلات و وصول مطالبات بانکی، 3500 هکتار اخذ سند مالکیت حریم و بستر وردخانه‌ها، انعقاد قرارداد اجاره بستر رودخانه به میزان 505 هکتار نیز بخش دیگری از اقدامات بود که اثربخشی خوبی برای استان زنجان داشت.

خمسه خاطرنشان کرد: حل مشکل 14 واحد تولیدی در شبکه بانکی و مالیاتی، ثبت و پیگیری 51 میلیارد تومان تسهیلات افرادی که اطلاعات آن‌ها در سیستم بانکی ثبت نشده بود و صدور 61 فقره تذکر، هشدار و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌ها که بیشتر در حوزه اقتصادی و تولید بود نیز بخش دیگری از اقدامات در سال 99 است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر