logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۱۸۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان در نشست خبری مطرح کرد؛

اجرای ۱۸۶ برنامه همزمان با هفته قوه قضائیه در استان زنجان/ آخرین خبرها از پرونده شهرداری زنجان

اجرای-۱۸۶-برنامه-همزمان-با-هفته-قوه-قضائیه-در-استان-زنجان-آخرین-خبرها-از-پرونده-شهرداری-زنجان
رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای ۱۸۶ برنامه همزمان با هفته قوه قضائیه در استان زنجان خبرداد و گفت: در این هفته ۸ پروژه عمرانی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث نقش برآب شدن نقشه دشمنان انقلاب شد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در سمت‌های مختلف قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی داشتند تصریح کرد: آیت الله رئیسی در سمت ریاست قوه قضائیه نیز عملکرد قابل قبولی داشت و مردم این اقدامات را عینا مشاهده کردند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به روحیه انقلابی که آقای رئیسی دارد قطعا با اقدامات جهادی شاهد تحولات در حوزه اجرایی کشور خواهیم بود.

وی در ادامه در مورد پرونده شهرداری ابراز کرد: جلسات پرونده شهرداری در آمفی‌تئاتر برگزار شد و قبل از برگزار نیز اعلان عمومی انجام نشد و در این مورد نیز هدفی وجود نداشت.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تاکید داشتیم اگر کسی مراجعه می‌کند ممانعتی برای حضور نباشد ادامه داد: هیچ مانعی برای شرکت کنندگان در این جلسه نداشتیم.

وی با اینکه دادگاه شهرداری کاملا به صورت علنی برگزار شد ادامه داد: رای هم صادر شده و در مرحله تجدید نظر است و رأی بازدارنده است از حبس‌های طولانی مدت مصادره اموال از برگشت اموال شامل آپارتمان‌های کیش و  غیره است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه رای پس از قطعی شدن اعلان عمومی می‌شود عنوان کرد: حتی احکام پس از قطعی شدن در جراید هم منتشر خواهد شد.

وی افزود: در حوزه فساد با مدیریت شهری اقدامات خوبی صورت گرفته و حتی در برخی از شهرها به سراغ شهرداران سابق نیز رفتیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: در هفته قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی همانند سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این هفته ۱۸۶ برنامه اجرایی در سراسر استان زنجان اجرا خواهد شد ابراز کرد: حضور در مزار شهدا، دیدار با جامعه نخبگان و بسیج حقوق‌دانان، دیدار با خانواده شهدا، تکریم قضات استان، دیدار با مقام معظم رهبری از برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان زنجان است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه امسال یک روز از هفته قوه قضائیه به به عنوان رفع موانع تولید نامگذاری شده است افزود: در این روز در یکی از شرکت‌های تولیدی استان حضور داشته و مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار را بررسی خواهیم کرد.

نشست

نشست

وی با اشاره به اینکه با مردم زنجان جهت شنیدن مشکلاتشان دیدار چهره به چهره خواهیم داشت تاکید کرد: برگذاری همه برنامه‌های هفته قوه قضائیه در سطح استان زنجان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه از افتتاح پروژه‌های عمرانی در هفته قوه قضائیه خبرداد و بیان کرد: ۸ پروژه عمرانی در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به پرونده‌های ورودی به قوه دادگستری استان اشاره و عنوان کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در ابتدای سال ۹۸،  ۵۱ هزار و ۱۸۸ پرونده بود که این میزان به ۴۷ هزار  و ۲۸۸ پرونده کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی میزان کاهش تعداد پرونده‌های تشکیل شده در یکسال گذشته را ۸ درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت  ۲۵۶ هزار و ۲۸ پرونده وارد دادگستری استان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۶۲ هزار و ۱۳۰ پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده‌های نیز با ۶ درصد افزایش مواجه هستیم ابراز کرد: ۴۱ هزار و ۹۴ پرونده باقی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم شیوع کرونا که کار رسیدگی به پرونده‌ها را مشکل کرده بود با افزایش ۶ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها مواجه هستیم اظهار داشت: یکی همکاران‌ را در بخش قضایی به دلیل مبتلا شدن به کرونا از دست دادیم.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه با حضور آیت الله رئیسی در قوه قضائیه شاهد عملکرد جهادی در سطح کشور بودیم ادامه داد: استان زنجان در بخش عملکرد در همه آیتم‌ها رشد بالاتر از میانگین کشوری داشت.

وی با اشاره به تاثیرات ابلاغ الکترونیک در استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان ۹۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تنها ۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک نیست.

نشست

نشست

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در برخی از حوزه‌های قضایی ابلاغ‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود عنوان کرد: میانگین کشوری ابلاغ الکترونیک در پایان سال گذشته ۸۹ درصد است که در استان زنجان به ۹۳ درصد افزایش یافته و این میزان در ۳ ماهه امسال به ۹۵ درصد رسیده است.

وی ابراز داشت: از همه مردم درخواست داریم در سامانه ثنا ثبت نام کرده تا بتوانند از خدمات دادگستری از طریق این سامانه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری استان زنجان گفت: اطاله دادرسی در سنوات گذشته یکی‌ از چالش‌های تشکیلات قضایی بود.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل شعار کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های در کشور ۹۹ روز بوده اما این میزان در استان زنجان به ۸۷ روز کاهش یافته است.

وی بیان داشت: در سطح کشور شاهد بهبود ۴ درصدی در روند رسیدگی به پرونده‌ها هستیم در حالی که در استان زنجان میزان بهبود رسیدگی به پرونده‌ها ۶.۵ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به هوشمند سازی فرآینده‌ها در سیستم رسیدگی ابراز کرد: ۲ درصد پرونده‌ها در استان زنجان الکترونیکی شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای مجازات‌های جایگزین در استان زنجان گفت: این امکان در جهت کاهش جمعیت کیفری در استان زنجان اجرا می‌شود و با اجرای این طرح از مقوله حبس و زندان در برخی از جرائم کاسته شده است.

نشست

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر