logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۱۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران شتاب می‌گیرد

واکسیناسیون-عمومی-کرونا-در-ایران-شتاب-می‌گیرد
مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت گفت: شرایط برای شتاب‌گیری روند واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور فراهم شد.

به گزارش موج رسا; سیدرضا مظهری مدیر اجرایی طرح واکسن کرونای ایرانیِ کوو ایران برکت به صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن ایران برکت از هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان غذا و دارو پس از نصب برچسب اصالت، واکسن را تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خواهد داد تا این واکسن به هموطنان تزریق شود.  

 
وی به تحویل اولین محموله واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از صدور مجوز اضطراری در ۲۶ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: نمایندگان وزارت بهداشت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام مستقر شدند تا واکسن‌ها به صورت مستمر تحویل وزارت بهداشت شود.
 
مظهری در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن برکت در قالب واکسیناسیون عمومی از چه زمانی آغاز می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، تزریق واکسن برکت در اولین روزهای پس از تحویل آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت هم در اسرع وقت اقدام به تزریق این واکسن به هموطنان خواهد کرد. به عبارتی واکسن بعد از نصب برچسب اصالت در کوتاه ترین زمان ممکن به هموطنان داوطلب تزریق می‌شود.
 
 
تولید ۷ میلیون دوز در هفته
 
مدیر اجرایی طرح واکسن کووایران برکت ادامه داد: تولید هفتگی واکسن کوو ایران برکت در مرداد امسال به حدود 4 میلیون دوز در هفته و همچنین در شهریورماه به هفته ای حدود 7 میلیون دوز می‌رسد.
 
مظهری گفت: در حال حاضر با خط تولید فعلی 3 میلیون واکسن تعهد شده در خردادماه محقق شده است و در تیرماه هم با راه اندازی خط تولید جدید، تولید ماهانه واکسن به ۱۱ میلیون دوز یا به عبارتی هفته‌ای حدود 3 میلیون دوز خواهد رسید.
 
وی افزود: محققان ما با تمام توان در تلاش هستند تا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این زمینه بکاهند و آرامش را برای آنان به ارمغان آورند.
 
تا زمانی که نیاز داخلی هست، واکسن را صادر نخواهیم کرد
مظهری درباره صادرات این محصول گفت: تا موقعی که نیاز داخلی به واکسن کرونا وجود دارد، به دنبال برنامه صادرات واکسن برکت نخواهیم بود.  اما زمانی که نیاز کشور برطرف شد، مسلما به دنبال صادرات خواهیم رفت.
 
وی افزود: تا موقعی که نیاز کشور برطرف نشود و دغدغه و نگرانی مردم از بین نرود، اقدام به صادرات نخواهیم کرد و بر اساس نیاز اقدام به تولید و مصرف واکسن خواهد شد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر