logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد

انتخابات-در-سلامت-و-امنیت-کامل-برگزار-شد
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور، فرآیند اخذ رای در شعب دارای مراجعه‌کننده استان زنجان تا ساعت 2 بامداد شنبه 29 خرداد ادامه دارد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی بامداد شنبه در واپسین دقایق برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان همزمان با سراسر کشور از ساعت 7 صبح روز جمعه (28 خرداد) آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند رای‌گیری کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه ارزیابی‌های ارائه‌شده از هیات‌های نظارت، بازرسی، معتمدین، اجرایی و همچنین بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شده است.

مرادی نافچی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ مورد امنیتی و تخلف خاصی که بر سلامت و امنیت انتخابات اثر بگذارد، گزارش نشده است.

وی افزود: به تمام شعب اخذ رای اعلام شده که انتخابات بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور تا ساعت 2 بامداد در شهرهایی که بار مراجعه مردم است، نسبت به اخذ رای، اقدام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: طبق ارزیابی‌هایی که انجام شده خوشبختانه میزان مشارکت مردم استان زنجان بسیار خوب بوده و مشارکت نسبت به جمعیت واجد شرایط، عدد خوبی است اما چون هنوز نهایی نشده و روند اخذ رای ادامه دارد، آمار دقیق در اولین فرصت اعلام می‌شود.

وی در خصوص اعلام نتیجه انتخابات اظهار داشت: نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌کنیم و به شکل متمرکز از طریق ستاد انتخابات کشور به صورت سراسری اعلام می‌شود.

مرادی نافچی با بیان اینکه ابتدا آرای نامزدهای ریاست‌جمهوری شمارش می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از اتمام آن آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا شمارش می‌شود و بعد از شمارش نهایی، نتایج نامزدها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: در صورتی که هر نامزدی نسبت به نتایج انتخابات اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را به صورت مکتوب و مستند به هیات‌های اجرایی و نظارت مستقر در فرمانداری‌ها ارائه دهد که بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص آرای بیماران کرونایی گفت: انتخابات امسال با رویکرد مشارکت حداکثری و سلامت اجتماعی و سلامت مردم برگزار شد که برای تحقق این مهم، اقداماتی انجام شد که یکی از آن‌ها آغاز انتخابات از ساعت 7 صبح بود.

وی با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شده در تمام شعب استان به طور کامل رعایت شده است، خاطرنشان کرد: ناظران بهداشتی در تمام شعب حضور داشتند و خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه نشده است.

مرادی نافچی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها شعب سیار اخذ رای از بیماران بستری در تمام بیمارستان‌ها و همچنین بیمارانی که در نقاهتگاه‌ها بستری بودند، توسط تیمی که با پوشش کاور مناسب بهداشتی که عموما از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی بودند، انجام شد.

وی ادامه داد: حتی اگر فرد مبتلا به کرونا در منزل که علاقه‌مند به شرکت در انتخابات بود نیز شعبه‌های سیار نسبت به اخذ رای در منزل اقدام کردند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: انتخابات شورای اسلامی فقط در شهر زنجان به صورت الکترونیکی بود که نتایج آن نیز بعد از شمارش آرای نامزدهای ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر