logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۱۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

صلاحیت داوطلبان شورای شهر بدون ملاحظه بررسی شد

صلاحیت-داوطلبان-شورای-شهر-بدون-ملاحظه-بررسی-شد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و تجارب تلخ پیش‌آمده در دوره پنجم شورای شهر به حوزه نظارت مجلس برمی‌گردد، گفت: صلاحیت داوطلبان شورای شهر بدون ملاحظه بررسی شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارغ از شعارزدگی در هر صورت به لحاظ سابقه تاریخی، واقعاً فرهیختگی، تعصب و غیرت در مردم ایران وجود دارد و نسبت به منافع خود حساس هستند و در هر برهه‌ای در میدان بوده‌اند.

وی افزود: برای مثال؛ در دوران دفاع مقدس، مردم از طیف‌های مختلف حتی سنی و مسیحی اما با انگیزه مشترک برای آینده این کشور و دفاع از خاک این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه سرمایه عظیم نظام جمهوری اسلامی، دشمن و حسودانی دارد، خاطرنشان کرد: خروجی حسادت‌ها این است که فشار وارد آورند تا نتیجه مطلوب به دست نیاید.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و بسیاری از معضلات دیگر، حقیقتی است که تاثیر خود را در انتخابات خواهد داشت، تصریح کرد: با این حال باید تلاش برای مشارکت بالا باشد هر چند در همین دوره نیز با وجود اینکه انتخابات از ساعت 7صبح آغاز می‌شد اما طبق گزارش‌ها مردم در برخی شعبه‌ها از ساعت 6.30 صبح امروز در صف بوده‌اند که نشان از مطالبه‌گری برای حل مشکلات دارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع و سطح مناظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری را نپسندیدم، گفت: انتظار این بود که برنامه‌های جدی و عملیاتی‌تری مطرح شود و برخی مسائل مطرح‌شده در شان نظام جمهوری اسلامی نبود و آنطور که باید در بین مردم، شناخت از نامزدها ایجاد نکرد.

وی در خصوص نحوه تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس که سبب تجارب تلخی در دوره پنجم شد، اظهار داشت: قانون اساسی به خوبی در نظام جمهوری اسلامی نوشته شده و اداره تمام امور کشور را طوری تنظیم کرده که یا مستقیم و یا غیرمستقیم با مردم باشد.

حجت‌الاسلام باقری ابراز کرد: در خصوص داوطلبان شورای شهر، اینگونه است که نمایندگانی که با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، مسئولیت تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر را بر عهده دارند که برای مردم خدمت خواهند کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تایید صلاحیت داوطلبان توسط مجلس، خوب است اما 2 مشکل دارد، خاطرنشان کرد: ساز و کار ثابت نداریم و طبیعی است که خالی از اِشکال نیست و اشکالات متعددی دارد و برخی‌ها پیشنهاد دارند که تایید صلاحیت شوراها نیز به شورای نگهبان سپرده شود.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات این نیست که تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر با شورای نگهبان باشد، گفت: نمایندگان در مجلس 2 رکن قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین دارند.

حجت‌الاسلام باقری اظهار داشت: خروجی این ارکان این است که در صورت مشاهده تخلف به قوه قضائیه ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و تجارب تلخ پیش‌آمده در دوره پنجم شورای شهر به حوزه نظارت مجلس برمی‌گیردد، گفت: انتقاد اول به ساختار خود مجلس برمی‌گردد چرا که وقتی از وظیفه نظارتی که دارد، کوتاهی می‌کند به مشکلاتی برمی‌خوریم که در دوره پنجم شورای شهر مواجه شدیم.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: در این دوره هر چند با چالش‌هایی مواجه شدیم اما در تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر با هیچ کس تعاریف نکردیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر