logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم از هفته آینده در زنجان

تزریق-دوز-دوم-واکسن-سینوفارم-از-هفته-آینده-در-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت:دوز دوم واکسن سینوفارم از هفته آینده تزریق می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده ادامه دارد و محموله جدید در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌های خارجی و وارداتی کاملا اختیاری است و اجباری در این زمینه وجود ندارد، افزود: واکسن‌های ایرانی نیز به صورت اختیاری تزریق می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: عوارض واکسن‌ها در سامانه‌ای از خفیف تا شدید با مشخصات کامل افراد ثبت می‌شود، افزود: تا به این لحظه عوارض جدی واکسن در استان زنجان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه عوارض خفیف واکسن گزارش شده است اما مورد فوتی که به دلیل تزریق واکسن گزارش شود، تا کنون ارائه نشده است.

قزلباش ادامه داد: فوت افراد سنین بالا ممکن است به دلیل بیماری زمینه‌ای باشد که واکسن نیز تزریق کرده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته استانی و کشوری در خصوص تشخیص علت فوت افراد، گفت:  دانشمندان و محققان موارد مربوطه را بررسی می‌کنند و اگر تشخیص دهند فوت به دلیل تزریق واکسن بوده است به ما اعلام می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: اگر اثبات شود که فوت افراد به دلیل تزریق واکسن بوده است به کارخانه سازنده اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: مواردی را داشته‌ایم که پس از تزریق واکسن علائم کرونا در فرد بروز پیدا کرده اما این موضوع تنها همزمانی اتفاق بوده است و ربطی به تزریق واکسن کرونا نداشته است.

قزلباش یادآور شد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای 70 سال در دوزهای اول و دوم انجام می‌شود و برای سنین پایین هنوز اعلام نشده است.

وی گفت: امیدواریم با ورود واکسن ایرانی و مشترک ایرانی – خارجی و واردات واکسن سرعت واکسیناسیون افزایش یافته و به سنین پایین‌تر برسیم.

این مسئول از احتمال سالانه شدن تزریق واکسن کرونا خبرداد و افزود: ممکن است مثل بیماری آنفولانزا سالانه نیاز به تزریق واکسن کرونا باشد اما در آینده این مسئله روشن‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از تزریق واکسن سینوفام از هفته آینده خبرداد و گفت: داروی ذات الریه فقط در مقابل ذات الریه تاثیرگذار است اما در برابر کرونا باید واکسن اختصاصی کرونا تزریق شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر