logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضور در پای صندوق‌های رای عزت نظام اسلامی را به دنبال دارد/ با حضور مردم نارکارآمدی‌ها جبران می‌شود

حضور-در-پای-صندوق‌های-رای-عزت-نظام-اسلامی-را-به-دنبال-دارد-با-حضور-مردم-نارکارآمدی‌ها-جبران-می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: هر کس عزت ملت و سرافرازی انقلاب و سربلندی ایران را قبول دارد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، گلایه‌ها و ناکارآمدی‌ها سرجای خود اما با قهر کردن نارکارآمدی‌ها جبران نمی‌شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارموج رسا;  اظهار داشت: در آستانه پایان چهلمین دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه آزمون بزرگ تاریخی، ملی و انقلابی قرار داریم.

وی با بیان اینکه نظام ما جمهوری اسلامی و دارای دو ستون اصلی روح و جسم و شکل آن است، افزود: چون مردم ما مسلمان هستند بیش از 98 درصد به اسلامیت رای داده‌اند لذا روح سلوک، قانون و رفتار ما برخاسته از دین اسلام است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: شکل حکومت و نظام جمهوری به گونه‌ای است که مردم در آن نقش‌آفرین بوده و همانگونه که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بارها فرمودند صاحب انقلاب و مملکت مردم بوده و نقش تعیین کننده‌ای در قانون اساسی برای مردم سالاری دینی وجود دارد و رهبر، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، استاندار، وزیر و وکیل به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه 37 انتخابات پرشور در طول 42 سال گذشته در کشور برگزار شده است، افزود: کشورهایی که بیش از 200 سال  تمرین و ادعای دموکراسی دارند از نظر کمی و کیفی چنین آمار برگزاری انتخابات را در کارنامه خود ندارند.

آیت‌الله خاتمی شرکت در انتخابات را یک وظیفه شهروندی و از الزامات حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: هر کدام از ما یک ایرانی مسلمان هستیم و حق انتخاب داریم و اگر کسی بگوید که من نمی‌خواهم در انتخابات شرکت کنم در واقع از حق شهروندی خود چشم پوشی کرده است که این عملکرد با اخلاق، اسلامیت و علاقه به سربلندی ایران منافات دارد.

وی ادامه داد: همه ما مسافر یک کشتی هستیم و سرنوشت همه ما در یک مسیر تعیین می‌شود و کسی نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد چرا که جزر و مد در طوفان متلاطم برای همه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عقل، وجدان و عشق به ایران و علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند همه ما پای صندوق‌های رای باشیم، ادامه داد: مشکلات معیشتی و اشتغال وجود دارد اما با شرکت نکردن و قهر کردن با صندوق‌های رای مشکلات حل نمی‌شود چرا که راه حل کنار کشیدن نیست بلکه باید با حضور در صحنه برای ایجاد تغییر و مطالبه برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان داشت: هر کس عزت ملت و سرافرازی انقلاب و سربلندی ایران را قبول دارد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، گلایه‌ها و ناکارآمدی‌ها سرجای خود اما با قهر کردن نارکارآمدی‌ها جبران نمی‌شود ما باید امیدوار بوده و با حضور در صحنه حقوق خود را مطالبه کنیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ما اگر خواهان ایران سرافراز هستیم باید به آینده امیدوار باشیم که راه آن تلاش، حضور در صحنه و کوشش است چرا که بی‌تفاوت بودن نتیجه‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید در مقابل وجدان، تاریخ و آیندگان پاسخگو باشیم، افزود: ایران برای همه ماست و تا پایان تاریخ برای ما خواهد بود.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: القای یاس و بی‌فایده بودن کمکی به رشد، تعالی و بالندگی کشور نمی‌کند بلکه امید به تلاش و بهروزی، توان و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: برای گذر از مشکلات نیازمند انسجام، با هم بودن و دارای برنامه مدون و مشخص آینده‌نگر برای ساختن ایرانی آباد، آزاد، مستقل و گل سرسبد هستیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: ما برای انقلاب و ایران هزینه کرده و برای آنچه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ایم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند:" علاج دردهای کشور در پرشور بودن انتخابات است".//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر