logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۱۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

به خودتحریمی پایان دهیم

به-خودتحریمی-پایان-دهیم-
دیدارهای رسمی رهبر معظم انقلاب همان است که از صدا و سیما می شنویم و مسیر انقلاب را با دیدگاه‌های اعلامی رهبری به فضل خدا طی می‌کنیم اما دیدارهای غیررسمی رهبری بیشتر «اعمالی» است تا «اعلامی»!

به گزارش موج رسا; محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: دیدارهای رسمی رهبر معظم انقلاب همان است که از صدا و سیما می شنویم و مسیر انقلاب را با دیدگاه‌های اعلامی رهبری به فضل خدا طی می‌کنیم اما دیدارهای غیررسمی رهبری بیشتر «اعمالی» است تا «اعلامی»!

در این دیدارها رهبری با سرانگشت هدایت بن‌بست‌ها را می‌شکند راه را باز می‌کند تا کسانی که سالک راه انقلاب و امام برای پیشرفت کشور هستند مسیر را درست بپیمایند. قسمت سوم مجموعه روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای رهبری که از صدا و سیما پخش شد با دو قسمت دیگر کاملا متفاوت بود.

شماری از دانشمندان و علمای حوزه علم و فناوری در دیدارهای صمیمی خود  با رونمایی از قدرت تولید علم در ایران، موانع و دشواری‌های این مسیر را مطرح می‌کنند و رهبری همانجا با دلگرم‌کردن آن‌ها هدایت‌هایی را در دستیابی کشور به فناوری‌های نوین مطرح می‌فرمایند که در تاریخ ایران به عنوان یک نقطه عطف در پیشرفت و توسعه کشور به حساب می آید.

در قسمت سوم روایت ما با دانشمندان کشور و آورده‌های آن‌ها در علوم جدید آشنا می‌شویم.

دانشمندانی که در حوزه فناوری‌های نوین کاری کارستان کرده‌اند.

دانشمندان کشور توانسته‌اند بسیاری از کالاهایی که از بیرون می‌آورند، بومی‌سازی کنند.

در حوزه نظامی به قله‌هایی رسیده‌ایم که هر تهدیدی را می‌توانیم در زمین و هوا و دریا به‌خوبی پاسخ دهیم. در حوزه سلول‌های بنیادین، درمان ناباروری ، فناوری هسته‌ای ، نانوتکنولوژی، در زمینه داروسازی و درمان سرطان قله‌هایی را فتح کردیم که واقعا غرورانگیز است.

ایران امروز ۴۲ درصد تولید علم در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است و در بسیاری از علوم در رتبه چهارم جهان هستیم.

رهبری هوشمندانه، بی‌سروصدا  طی ۱۰ سال گذشته همت ویژه‌ای در تشویق دانشمندان به سوی فتح قله‌های علم داشته‌اند.

گله‌ای که دانشمندان عزیز در این دیدار داشته‌اند از کسانی بود که نقش مانع را بازی می‌کردند نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه در سر راه پیشرفت کشور مانع ایجاد می‌کنند. پیامی که از این قسمت سوم بیننده دریافت می‌کند این است که ما در داخل با یک جریانی روبه‌رو هستیم که تحریم‌های آمریکا را در داخل نمایندگی می‌کنند و یک خودتحریمی ظالمانه را به کشور تحمیل کرده‌اند!

دانشمندان ایرانی امروز با دو تحریم روبه‌رو هستند. یکی از خارج و یکی درون !

دولت آینده باید در این دو جبهه بجنگد. کسانی که مانع پیشرفت در داخل کشور هستند باید به عنوان ستون پنجم دشمن شناخته شوند و با آن‌ها با توجه به شرایط جنگ اقتصادی برخورد شود. دولت جوان و انقلابی باید با کارجهادی به دانشمندان داخل کمک کند تا از تحریم‌ها عبور کنیم. خودتحریمی بدتر از تحریم‌های ظالمانه آمریکاست تا از خودتحریمی عبور نکنیم مقابله با تحریم‌های دشمن ممکن نیست.

کارآفرینان، دانشمندان بزرگ در حوزه‌های مختلف علوم جدید و فناوری‌های نو باید گردش اطلاعات درداخل در مورد توان تولید در کشور با ارتباط معقول روان کنند. سازمانی پدید آورند با کمک دستگاه‌های امنیتی و قضائی در برابر عناصری که «خودتحریمی» در داخل وخارج مدیریت می‌کنند بایستند البته دولت جوان، انقلابی باید به کمک آن‌ها بیاید تا در این نبردی که از بیرون هدایت می شود غلبه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر