logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۱۷۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدرس و پژوهشگر سواد رسانه مطرح کرد؛

ضرورت شناخت شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن در انتخابات

ضرورت-شناخت-شیطنت‌های-رسانه‌ای-دشمن-در-انتخابات
مدرس و پژوهشگر سواد رسانه با بیان اینکه تمام انبیا آمده‌اند که انسان‌ها را به تعقل و تفکر بخوانند، گفت: ابزاری که امروز رسانه جریان انقلاب در دست دارد، ابزار ذهن و اندیشه است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی قهرمانی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با موضوع نقش رسانه و فضای مجازی در امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: هیچ وقت نه تنها مجوز مدیریت پنهان ذهن مردم برای ذائقه‌سازی را نداریم بلکه نمی‌توانیم از این روش‌های شیطنت‌آمیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تمام انبیا آمده‌اند که انسان‌ها را به تعقل و تفکر بخوانند، خاطرنشان کرد: ابزاری که امروز رسانه جریان انقلاب در دست دارد، ابزار ذهن و اندیشه است.

حجت‌الاسلام قهرمانی افزود: گرچه فرآیند قوه تفکر و تعقل ممکن است خیلی دیر، شکل بگیرد چرا که انسان‌ها ممکن است بارها آزمون و خطا و اشتباه کنند و زمین بخورند اما همه انبیا این مساله را پذیرفته و پی آن را به تن‌شان مالیدند.

وی تصریح کرد: انبیا ده‌ها سال و برخی مثل نوح(ع) صدها سال، صبر کردند که مردم، تعقل کنند و آن‌هایی که باقی می‌مانند، انسان‌های محکم و مستحکمی باشند و انسان‌های تنبل و شُلی نباشند که در اثر هیجان آمده و در اثر هیجان هم بخواهیم آن‌ها را نگه داریم.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: انسان‌هایی که با قوه تعقل آمده‌اند در بیرن راه، مسیر را تغییر نداده و از ریل انقلاب، خارج نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: اولین کاری که ما باید در فضای رسانه‌ای انقلابی انجام دهیم، رنگ و بوی دین و عقلانیت است تا اگر هیجانی هم باشد، برآمده از دین باشد نه دروغ، نیرنگ و فریب.

حجت‌الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از زمان حضرت آدم(ع) تا امروز همیشه پیروان حق، حداقلی بوده اما حق، همیشه پیروز بوده و این وعده‌ای است که خداوند به حق داده که فقط کافی است صبر کنیم و مقاومت به خرج دهیم.

وی افزود: هرکدام از ما یک رسانه در قواره انسان هستیم که توانمندتر از ابزار است تا اینکه بتوانیم دیگران را با گفت‌وگو به تعقل، وادار کنیم.

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به پذیرفتن تالوت به عنوان حاکم، گفت: ما باید به مقابله با دشمن برویم و اجازه ندهیم که دشمن بیاید در خاک ما مبارزه کند یعنی در واقع کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، مرد میدانی بود که به میدان مبارزه با ابرقدرت‌ها رفت، اظهار داشت: امروز هم باید به سراغ یک نامزد انقلابی برویم که آن نامزد به جنگ با فساد رفته است نه اینکه منتظر باشد که فساد بیاید و دم در خانه‌اش با فساد بحنگد.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ابراز کرد: اگر یک جوان انقلابی بیاید و زمام امور را به دست گیرد، کاری که می‌تواند بکند این است که می‌تواند دشمن سرسخت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: حق همیشه حداقلی و با کمترین امکانات بوده اما همین که مقاومت و مداومت کرده، پیروزی با او بوده است.

حجت‌الاسلام قهرمانی با بیان اینکه ما به عنوان رسانه باید شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن را بشناسیم، گفت: شیطنت‌های دشمن شامل تخریب، تهمت، تکنیک ترس و تکنیک وعده است که باید شناخته و به مردم نیز بگوییک که این تکنیک‌ها شیوه‌های جنگ روانی است.

وی افزود: در ادامه باید تبیین کنیم آنچه که باید باشد و آنچه که باید باشیم و نیستسم و همه را دعوت کنیم.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه با بیان اینکه خداوند این وعده را داده که همانا همراه با هر سختی یک آسانی است، گفت: 8 سال سختی کشیده‌ایم و اگر این روزهای آخر را هم تحمل و بردباری کنیم، وعده خداوند محقق می‌شود اما اگر با خدا نبودیم، صبر و استقامت نکردیم، دوباره یک سختی دیگر از راه می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید به مردم بگوییم که وقت انتخاب و پیچ تاریخی است که رهبر انقلاب گفتند و همه باید به مسیر درست انقلاب بپیچیم، نه به مسیر کدخداپرست‌ها و کدخدادوست‌ها.

حجت‌الاسلام قهرمانی با بیان اینکه باید زمان‌شناس و زمانه‌شناس باشیم و در زمان درست، تصمیم بگیریم، یادآر شد: توابین، چند هزار کشته دادند اما نه اثری و نه اسمی از آن‌ها در تاریخ وجود دارد در حالی که اگر مثل یاران امام حسین(ع) که به‌موقع شناختند و تشخیص دادند و عمل کردند در کربلا بودند شاید جریان تاریخ عوض می‌شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر