logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۱۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

دهه کرامت بهانه خوبی برای دستگیری از نیازمندان جامعه است

دهه-کرامت-بهانه-خوبی-برای-دستگیری-از-نیازمندان-جامعه-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: امروز وظیفه داریم به بهانه دهه کرامت دستگیری از نیازمندان را در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک ادامه دهیم تا بیشتر از نیازمندان دستگیری کنیم.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: بازه زمانی میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است که باید در این دهه به شخصیت، سیره و سبک این دو بزرگوار توجه شود.

وی با بیان اینکه همه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اهل کرم، جود، احسان، بخشش و جود هستند، افزود: حضرت معصومه (س) به عنوان کریمه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و الگوی احسان و بخشش هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: جایگاه حضرت معصومه (س) به اندازه‌ای بلند مرتبه است که امام جواد (ع) می‌فرمایند:" هر کس عمه من را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود" که این موضوع اهمیت توجه و پرداختن به چنین شخصیت والایی را افزایش می‌دهد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شهر قم به واسطه وجود حضرت معصومه (س) به محل امنی تبدیل شده است که علمای بزرگی در این شهر تربیت شده‌اند، افزود: علمای بسیاری در جهان اسلام نیز در این شهر تربیت یافته‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت و بهانه خوبی برای آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است تا هر کس به اندازه ظرفیت خود از روش و سبک زندگی آنها بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه سیره و روش حضرت معصومه (س) الگوی دختران امروز جامعه است، افزود: یکی از القاب ایشان با عنوان محدثه است که جایگاه علمی و فقاهتی ایشان را نشان می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: معتبرترین احادیث از لسان حضرت معصومه (س) بیان شده است که امروزه در جامعه اسلامی به کارگیری می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: وجود فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) برکتی برای نظام اسلامی است چرا که به واسطه وجود این بزرگواران مشهد و قم به مرکز نشر معارف الهی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: دو شهر مشهد و قم محل تربیت شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و معارف دین از این دو شهر ترویج می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت معصومه (س) ولایت مداری و ولایت پذیری است و ایشان به دلیل همراهی ولی زمان خود همه سختی‌های مسیر سفر را تحمل می‌کنند تا در محضرت امام رضا (ع) به تبلیغ و ترویج دین بپردازند اما تقدیر الهی بود که در قم به شهادت برسند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: ولایت پذیری حضرت معصومه به عنوان الگو و سرمشق جامعه است چرا که اگر چه در ظاهر امام عصر ظاهر نداریم اما باید نائب ایشان را همراهی کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: امروز وظیفه داریم به بهانه دهه کرامت دستگیری از نیازمندان را در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک ادامه دهیم تا بیشتر از نیازمندان دستگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در این ایام بیماری کرونا بسیاری از افراد از نظر معیشیتی دچار مشکل شده‌اند، افزود: باید با الگو گیری از حضرت معصومه (س) که کریمه اهل بیت بودند  به اندازه وسع خود از نیازمندان دستگیری کنیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر