logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۱۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تغییر وضع موجود نیازمند حضور حداکثری در انتخابات است

تغییر-وضع-موجود-نیازمند-حضور-حداکثری-در-انتخابات-است
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، تقابل 2 نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران بود.

سیدفرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، تقابل 2 نگاه مختلف به سپهر سیاست و اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه این 2 نگاه متفاوت را از گزاره‌هایی که در قالب کلمات از زبان نامزدها صادر می‌شد می‌توان به سهولت تشخیص داد، خاطرنشان کرد: یکی از این نگاه‌ها سپهر سیاست و اقتصاد را در متن و زمینه دین و اخلاق قرار می‌داد و پاسخگوی پرسش‌ها بود.

جعفری افزود: نگاه دیگر، سیاست و اقتصاد را بی‌توجه به زمینه دین و اخلاق به پرسش‌ها پاسخ می‌داد.

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: نگاه اول در کل فرآیند مناظرات، جانب اخلاق و حرمت را حفظ کرد و نگاه دوم متاسفانه حرمت و اخلاق را به هیچ گرفت و با ذهنیت «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» وارد مناظرات شد.

وی اظهار داشت: نگاه اول از دریچه ایمانی و الهی که در قد و قامت یک دولت اسلامی است در مناظرات ظاهر شد و نگاه دوم از دریچه غربی که در تراز یک نظام سکولار است، خود را در مناظرات نشان داد.

جعفری با بیان اینکه نگاه اول به دلیل تعهد، سعی در پاسخ به محتوای سوالات را داشت، خاطرنشان کرد: اما نگاه دوم، بی‌توجه به محتوای پرسش‌ها، اشخاص را نشانه رفته بود و با چاشنی «طنز گفتاری جدی» سعی در تخریب رقبا داشت تا از قِبَل آن دلی از مخاطبین ببرد تا تاثیرگذار در جلب رای شود.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه هرچند نامزدهایی هم بودند که موضع مشخص و روشنی در مناظرات نداشتند، گفت: باید قبول کرد که گفتمان انقلاب اسلامی بر اساس استقرار یک دولت اسلامی شیعی که اخلاق و تعهد در متن آن ارجعیت دارد، شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ملت ایران به دلیل تعلق به دین‌مداری اسلامی شیعی، رای خود را به نام  اخلاق، تعهد و ایمان در صندوق‌های رای خواهند ریخت چرا که می‌دانند دیگر زبان طعنه و تهمت که زبان سیاست‌بازی سکولاری است با زبان ایمان، اخلاق و حفظ حرمت که زبان سیاستمداری اسلامی است، تفاوت بنیادی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: از این رو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رای به تعهد و اخلاق و ایمان، نویدبخش احیای یک دولت اسلامی است که در آن شکاف بین ملت و دولت از میان می‌رود و ملت، بازیگر اصلی مدیریت اسلامی کشور می‌شود.

استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: قهر با صندوق‌های رای، جز خسران و آسیب برای تعهد، اخلاق و ایمان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت بالاترین سِمت دستگاه اجرایی مبتنی بر اخلاق، ایمان و تعهد نباشد، دروغگویی، بی‌تفاوتی، سیاستگذاری‌های نامعقول، عادت مألوف می‌شود و جامعه به سمت انحطاط پیش می‌رود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر