logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۱۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

محموله جدید واکسن کرونا در استان زنجان توزیع می‌شود

محموله-جدید-واکسن-کرونا-در-استان-زنجان-توزیع-می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: محموله جدید واکسن کرونا به زودی در استان زنجان توزیع می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محموله جدید واکسن کرونا در کشور توزیع شده است و در استان زنجان نیز توزیع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ابلاغی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات ارائه شده است، افزود: خوشبختانه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و نظارت بر رعایت نیز توسط ارگان‌های مختلف انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همه مواردی که نیاز بود برای واکسن در دوز اول رعایت کنیم باید با تزریق دوز دوم نیز همه موارد رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: تب خفیف، بدن درد، سردرد و دست درد از موارد مشاهده شده در خصوص تزریق واکسن است و اگر علائم جدیدی مشاهده شد باید افراد با پزشک خود مشورت کنند.

قزلباش با بیان اینکه تا کنون عوارض شدیدی از واکسن کرونا گزارش نشده است، افزود: در صورت مشاهده ادامه دار باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و تا رفع علائم زیر نظر پزشک بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی مبتلایان علامتی ندارند و ممکن است دیگران را نیز درگیر کند که چنین افرادی درمان خاصی نیاز ندارند و باید پیشگیری‌های بهداشتی انجام دهد تا دیگران آلوده نشوند.

این مسئول در خصوص کارت واکسن افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، اظهار داشت: در زمان تزریق کارت واکسن ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با ارائه ترجمه از کشور خارج شوند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به شدت نگران رفتن به سمت پیک پنجم کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم استفاده از ماسک هستیم که در صورت رفتن به سوی پیک، کسب و کارها تعطیل و اعمال محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.

قزلباش خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم با همه سعی و کوشش خودشان و با توصیه رعایت به دیگران، درگیر پیک پنجم نباشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر