logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۱۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

آقایان می‌ترسند اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را اعلام کنند

آقایان-می‌ترسند-اسامی-۱۱-بدهکار-بانکی-را-اعلام-کنند
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهکاران بانکی گرفتیم؛ ما این کار را انجام دادیم اما این آقا(همتی) می‌ترسد اسامی آنها را اعلام کند.

به گزارش موج رسا; سید ابراهیم رئیسی امشب پس از پایان سومین و آخرین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: من باید به مطلبی در خصوص لیست صادر کنندگان که در مناظره مطرح کردم، اشاره کنم. آقایان اعلام کردند که صادرکنندگان ۲۷ میلیارد دلار را برنگرداندند، سپس ما گفتیم اعلام کنید، اما فقط ۷ میلیارد دلار آن را اعلام کردند و ۲۰ میلیارد دلار آن باقی ماند.

وی افزود: سپس دادگستری این موضوع را پیگیری کرد، برخوردهایی را هم انجام داد، سپس ما گفتیم چرا مابقی آن را اعلام نمی‌کنید؟ اما آقایان امروز و فردا می‌کردند تا اینکه ما رسانه‌ای کردیم. بعداً مجبور شدند و اعلام کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنها اسامی ۱۷ هزار نفر را برای ما ارسال کردند. ما به آنها گفتیم دانه درشت‌ها را به ما اعلام کنید درحالی‌که آنها کسانی را معرفی کردند که تنها بین ۱۰۰ تا هزار دلار گرفته بودند.

رئیسی گفت: ما یک تیمی را مشخص کردیم تا بفهمیم این ۱۷ هزار نفر چه کسانی هستند. معلوم شد که از این ۱۷ هزار نفر برخی کارتن‌خواب، برخی نقاش، برخی بقال و عده‌ای خانم‌های خانه دار هستند.

وی با بیان اینکه ما با دانه درشت‌ها قطعاً برخورد می‌کنیم، گفت: این لیست ۱۱ نفره‌ای که [آقای همتی] ادعا کرد و گفت می‌خواهم به فلانی بدهم را نگاه کردم؛ خیلی برای ما عجیب است. ما در قبال این ۱۱ نفر اقدام کردیم ولی او می‌ترسد که اسامی آن‌ها را اعلام کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما برخی از این ۱۱ نفر را زندانی کردیم، پول‌های آنها را گرفتیم. از یکی از آنها ۳ هزار میلیارد تومان گرفتیم، از یکی ۲,۵۰۰ میلیارد تومان و از برخی دیگر دلار و یورو گرفتیم.

رئیسی تاکید کرد: ما ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهکاران بانکی گرفتیم؛ ما این کار را انجام دادیم اما این آقا (همتی) می‌ترسد اسامی آنها را اعلام کند.

وی گفت: تا به حال این آقایان شکایت نکردند، اینها باید شکایت کنند. هرکسی پولش به یغما برده شده است باید اعلام کند. ما چند نفر از آنها را از خارج کشور آوردیم و در داخل محاکمه کردیم. وقتی اسامی ۱۱ نفر را نگاه کردم، دیدم اینها جزو افراد معروف هستند که بعضی از اینها به صورت علنی محاکمه شده‌اند و مردم اسامی آنها را می‌دانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا این آقا (همتی) ابا دارد که اسامی آنها را ببرد؟ ما بدون اینکه این آقایان شکایتی بکنند، این افراد را گرفتیم و برخی از آنها را محاکمه کردیم و پول‌ها را به بیت‌المال بازگرداندیم.

رئیسی گفت: مردم عزیز! من هر آنچه وعده دادم، به وعده‌هایم عمل کردم. ما حتماً صادق‌القول خواهیم بود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های مردم این است که صداقت مسئولین آسیب دیده است. ما نه در حرف بلکه در عمل باید به مردم نشان دهیم که در وعده خود صادق هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من آنچه گفتم و در برنامه‌های خود اعلام کردم، بر اساس کار کارشناسی بوده است و یقین بدانید همه آنها را با تمام وجود عمل می‌کنم.

رئیسی گفت: شاید عده‌ای نخواهند ببینند، ولی مردم من را به صداقت می‌شناسند. یقین بدانند ما از روز اول نسبت به اجرای وعده‌ها با صداقت با مردم رفتار خواهیم کرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر