logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۶۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت معصومه(س) میدان‌دار دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود

حضرت-معصومه(س)-میدان‌دار-دفاع-از-حریم-اهل-بیت-عصمت-و-طهارت(ع)-بود
کارشناس مسائل مذهبی گفت: از نظر شخصیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضرت معصومه (س) اهل خانه نشستن و عزلت گزینی و گوشه‌گیری نبود و مثل مادرشان حضرت زهرا (س) هر جایی که نیاز به میدان‌داری بود در صحنه حاضر می‌شدند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) دو نعمت عظما برای نظام اسلامی محسوب می‌شوند و مردم ایران از برکات وجود این دو بزرگوار همواره بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه وجود نازنین حضرت معصومه (س) باید از چند وجهه مورد توجه باشد، افزود: حضرت معصومه (س) از بعد شخصیتی فرزند امام معصوم (ع) و مورد توجه ویژه ائمه معصومین (ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: امام جواد (ع) در خصوص شخصیت حضرت معصومه (س) می‎فرمایند " مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ ، فَلَهُ الجَنَّةُ" به این معنا که هر کس قبر عمه مرا در قم زیارت کند بهشت پاداش اوست.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه هر کس می‌خواهد قبر حضرت فاطمه زهرا (س) را زیارت کند در قم حضرت معصومه را زیارت کند و ایشان طبق منابع روایی اجازه شفاعت دارند، افزود: خود امام رضا(ع) نیز توجه خاص و ویژه‌ای به حضرت معصومه (س) داشتند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) که برای دیدار برادر خود به ایران آمده بود در مسیر توسط یک زن به ایشان زهر داده شد و در 15 روز اقامت در قم در بیت‌النور به شهادت رسید.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: از نظر شخصیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضرت معصومه (س) اهل خانه نشستن و عزلت گزینی و گوشه‌گیری نبود و مثل مادرشان حضرت زهرا (س) هر جایی که نیاز به میدان‌داری بود در صحنه حاضر می‌شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  با بیان اینکه حضرت معصومه (س) در در نبود پدر در مدینه نسبت به روشنگری اقدام کرده و جایگاه و عظمت و قرآن و اهل بیت (ع) را به مردم یادآور می شدند، افزود: تربیت فرزندان امام موسوی کاظم (ع) در زمان غیبت بر عهده امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) بود.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: حضرت معصومه (س) در هر جایی که امکان داشت نسبت به تبیین مسائل در بین مردم اقدام می کردند و حتی در مسیر ورود به ایران نسبت به تبیین جایگاه امامتی امام رضا(ع)  اقدام می‌کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه جامعه با الگو زنده و جامعه بدون الگو مرده است، افزود: الگوی هر جامعه‌ای در فرهنگ آن نهفته است که با توجه به جاری شدن فرهنگ اسلامی و الهی در جامعه ما،الگوهای برجسته ای معرفی شده اند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های وارسته‌ای همچون حضرت عباس(ع) در شجاعت و وفاداری، حضرت فاطمه زهرا (س) در حمایت از ولایت و امامت و حضرت معصومه (س) نیز الگوی عفاف و پاکدامنی برای همگان به ویژه دختران جامعه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: حضرت معصومه (س) به عنوان یک بانوی دارای عفاف و پاکدامنی، ضمن انجام دستورات دینی نسبت به روشنگری هم اقدام می‌کردند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در یک کتاب تاریخی در خصوص شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ اسلام در تاریخ صدر و بعد از اسلام از حضرت معصومه جزو شخصیت‌های برتر نام برده شده است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) برکات معنوی عظیمی در ایران ایجاد کرد و قم شهری است که همیشه به عنوان محلی برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بوده است و دیگران را نیز به ایستادگی دعوت کرده است، افزود: علمای بزرگی همچون حضرت آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله حائری، امام رضوان تعالی و مقام معظم رهبری تربیت یافته شهر قم هستند.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: قم به دلیل وجود حضرت معصومه (س) محل توجه جهان بوده و شاگردان بارزی همچون شیخ زکزاکی در این شهر تربیت شده‌اند که در نیجریه 22 میلیون نفر را به دین اسلام دعوت کرده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر