logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۱۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پهنای باند ورودی استان زنجان 180 گیگابیت افزایش یافت

پهنای-باند-ورودی-استان-زنجان-180-گیگابیت-افزایش-یافت
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از افزایش پهنای باند ورودی استان زنجان به میزان 180 گیگابیت برثانیه خبرداد و گفت: از ظرفیت موجود پهنای باند اینترنت استان زنجان تنها یک سوم استفاده می‌شود.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش ظرفیت پهنای باند استان زنجان اظهار کرد: پهنای باند استان زنجان 180 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با این اتفاق به هر اندازه میزان کاربران اینترنتی در استان زنجان افزایش یابد مشکلی نخواهیم داشت بیان کرد: از این ظرفیتی که در استان زنجان داریم تنها یک سوم استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه فعالین حوزه کسب و کار‌ها می‌توانند جهت رونق بازار تولید و فروش محصولات خود از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند ابراز کرد: اگر همه روستاهای بالای 20 خانوار استان هم به اینترنت مجهز شوند باز هم در پهنای باند مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 134 میلیارد تومان جهت زیرساخت‌های ارتباطی استان زنجان در یک سال گذشته هزینه شده است افزود: اعتباراتی که در استان هزینه شده از اعتبارات ملی بوده و کمتر دستگاهی در استان داریم که این میزان اعتبار را برای استان هزینه کرده است.

سرایی در ادامه در مورد تجهیز روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت در استان زنجان اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات زیادی در این راستا در استان زنجان انجام شده اما به این تلاش‌ها قانع نیستیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا مشکلات اینترنت روستاهای بالای 20 خانواره را در استان برطرف کنیم تصریح کرد: تنها 13 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در استان زنجان اینترنت ندارند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های اینترنت روستای بالای 20 خانوار استان تعریف شده و عملیاتی شدن این پروژه‌ها نیاز به اعتبار دارد و در حال حاضر در انتظار تخصیص اعتبار هستیم خاطر نشان کرد: به محض برطرف شدن مشکل اعتباری بلافاصله نسبت به عملیاتی کردن پروژه‌ها اقدام خواهد شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر