logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۱۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خبرداد

افزایش تعداد مراجعات بیماران کرونایی به مراکز سرپایی

افزایش-تعداد-مراجعات-بیماران-کرونایی-به-مراکز-سرپایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: از چند روز گذشته میزان مراجعه بیماران کرونایی به مراکز سرپایی در زنجان افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجان مرکز توزیع واکسن کرونا در شمالغرب بوده و به همین دلیل دارای بیشترین ذخایر است و واکسن‌هایی که از طریق وزارت بهداشت به استان ارائه می‌شود، توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود برای سنین اعلام شده و واجد شرایط واکسن توزیع شود اگر چه در روزهای اخیر روند واکسیناسیون کند شد که امیدواریم در روزهای آتی واکسن به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه فاصله زمانی بین دو دوز واکسن اگر به تاخیر بیفتد مشکل جدی به وجود نمی‌آورد اما دوز دوم مکمل دوز اول است، افزود: هر چه سریعتر دوز دوم واکسن باید تزریق شود که امیدواریم هفته آینده در مواردی که به تاخیر افتاده است این کار انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه با ظرفیت اضافه شده به بخش بیماران کرونایی، در حال حاضر بیمار کرونایی در انتظار آی سی یو نداریم اما در مواقع پیک طبیعی است این میزان افزایش یابد.

قزلباش با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی در خصوص مثبت شدن تست افراد واکسن زده ارائه نشده استف بیان کرد: اینکه واکسن کرونا موجب کاهش عمر بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده است نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون 80 درصد افراد بالای 80 سال و 73 درصد گروه‌های سنی بالای 70 سال انجام شده است اگر چه مختصری روند ورود واکسن به کشور کند شده است اما در طی روزهای آتی این موضوع برطرف می‌شود.

این مسئول ادامه داد: عوارض جدی در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان زنجان در سنین اعلام شده و کارآزمایی بالینی گزارش نشد و در حال حاضر هیچ گزارش رسمی، آزمایشگاهی و علمی از ویروس کرونای هندی در استان زنجان ارائه نشده است اما به این معنا نیست که این ویروس وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرم‌دره در وضعیت نارنجی بوده و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در هفته دوم و سوم تیرماه روند صعودی بیماران در بخش‌های سرپایی و بستری را شاهد باشیم چرا که در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین آمده و در زنجان به 60 درصد رسیده است.

قزلباش ادامه داد: از چند روز گذشته میزان بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز سرپایی افزایش یافته و این موضوع نشان دهنده رفتن به سوی پیک پنجم است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای 65 سال در صورت رسیدن واکسن مورد نیاز انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: از 30 مرکز تجمیعی 24 مرکز راه‌اندازی شده است و می‌توان روزانه بالای 10 هزار دوز واکسن را تزریق کرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر