logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۱۶۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا؛

پرداختن به مسائل جانبی در مناظرات، اصل مساله انتخابات را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهد

پرداختن-به-مسائل-جانبی-در-مناظرات،-اصل-مساله-انتخابات-را-مورد-بی‌توجهی-قرار-می‌دهد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداختن به مسائل انحرافی و جانبی در مناظرات انتخاباتی باعث بی‌توجهی به اصل مساله و سوالات می‌شود و مردم نمی‌توانند تکلیف خود را در تعیین نامزد اصلح بدانند.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مناظرات انتخاباتی، عرصه‌ای است برای اینکه مردم، دیدگاه‌های نامزدها در زمینه‌های مختلف را شنیده و با هم مقایسه کرده و بتوانند انتخاب صحیح و دقیقی داشته باشند.

وی ابراز کرد: توقع این است که تمام نامزدها در عرصه مناظرات با توجه به سوالاتی که مطرح می‌شود ضمن احترام به ضوابط و قوانین مناظره، دیدگاه‌های خود را به صورت شفاف و برنامه‌های خود برای حل مسائل و معضلات کشور را بیان کنند.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه متاسفانه آنچه که در این دوره از مناظرات از ناحیه برخی از نامزدها مشاهده شد این بود که اولاً به قوانین مناظرات پایبند نبودند، خاطرنشان کرد: نامزدها با توجه به آنچه که در قوانین آمده، حق ندارند به یکدیگر توهین کنند اما متاسفانه برخی نامزدها به توهین‌هایی به سایر رقبا پرداختند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته بعدی اینکه برخی نامزدها خارج از چهارچوب مناظره و مسیری که در سوالات طراحی شده به مسائل انحرافی و جانبی پرداختند.

وی تصریح کرد: پرداختن به مسائل انحرافی و جانبی در مناظرات انتخاباتی باعث بی‌توجهی به اصل مساله و سوالات می‌شود و مردم نمی‌توانند تکلیف خود را در تعیین نامزد اصلح بدانند.

آیت‌اله دولابی گفت: طبیعی است فردی که امروز در عرصه مناظرات، قانون را رعایت نمی‌کند فردا در عرصه مدیریت هم قانون را رعایت نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: فردی که در ایام تبلیغات انتخاباتی با ایراد اتهام، توهین و تخریب، کار خود را پیش ببرد در آینده نیز چنین وضعیتی بر کشور حاکم خواهد کرد.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت خود این رفتارها تعیین می‌کند که مردم به چه کسانی رای دهند و آینده کشور را به دست چه کسانی بسپارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر