logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۱۵۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

دولت نفس بخش خصوصی را گرفته است/ بخشنامه‌های بانک مرکزی دست تولیدکنندگان داخلی را بست

دولت-نفس-بخش-خصوصی-را-گرفته-است-بخشنامه‌های-بانک-مرکزی-دست-تولیدکنندگان-داخلی-را-بست
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بانک مرکزی عامل ایجاد تحریم‌های داخلی است گفت: بخشنامه‌های بانک مرکزی دست تولیدکنندگان داخلی را بسته است.

علی یگانه فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دولت بعدی باید موضوع اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد اظهار کرد: باید اقتصاد را از سیاست جدا کنند تا بخش خصوصی بتوانند جدای از سیاست، فعالیت اقتصادی خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گره خوردن سیاست با اقتصاد مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است ادامه داد: اگر بر سر راه تولیدکننده و صادر کنندگان مانع تراشی نکنند راه خود را می‌توانند طی کنند و از پس مشکلات و تحریم‌ها هم می‌توانند برآیند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه دولت نفس بخش خصوصی را گرفته است افزود: دولت با صدور بخشنامه‌های مختلف دست تولیدکنندگان را بسته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد نیز در گرو جدا شدن سیاست با اقتصاد است عنوان کرد: مشکلات بخش خصوصی یکی دوتا نیست همه بخش خصوصی با مشکلات و تحریم‌های داخلی مواجه هستند.

یگانه‌فرد با اشاره به مشکلات صادرات و تعهدات ارزی بیان کرد: تعهدات ارزی را طوری ایجاد کردند که مانع صادرات واحدهای تولیدی شده است.

وی در ادامه به عدم حمایت بانک‌ها از بخش خصوصی یادآور شد: دیدگاه بانک‌ها به بخش خصوصی حمایتی نیست و بانک‌ها با دیدگاه درآمدی به بخش خصوصی نگاه می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه دیدگاه بانک‌ها در کشورهای توسعه یافته حمایتی است درحالی که در کشور ما برعکس بوده و این دیدگاه وجود ندارد بیان کرد: اقتصاد کشورمان مافیایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مافیایی شدن اقتصاد باعث شده تولیدکنندگان زمین‌گیر شوند اظهار داشت: در بحث‌های وارداتی و دریافت ارز‌های 4200 تومانی نیز تخلفات بسیاری اتفاق می‌افتد و این ارزها بین عده‌ای خاص توزیع شده و این ارز‌ها هیچ بهره‌ای برای ملت ایران ایران نداشت.

یگانه‌فرد با بیان اینکه ارز‌های 4200 تومانی به چه کسانی تعلق گرفت و چه کسانی این ارز‌ها را گرفتند چرا کسی نیست به این موضوع رسیدگی کند ابراز کرد: کاری با اقتصاد کردند که اقتصاد گروگان سیاست شده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع روی زنجان یک سال است که درگیر بخشنامه‌های بانک مرکزی هستند اظهار داشت: به راحتی یک بخشنامه بانک مرکزی جلوی تولید چندین واحد صنعتی بزرگ را گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه نقش بانک مرکزی در تولید پررنگ است تاکید کرد: بانک مرکزی یکسری شفاف‌سازی‌ها را آغاز کرده بود اما نتوانست عملیاتی کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که وضع موجود با سرکار آمدن دولت جدید سامان یافته و مشکلات تولیدکنندگان نیز برطرف شود./ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر