logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۱۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
از سوی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان؛

ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیمای مرکز زنجان اعلام شد

ویژه-برنامه‌های-انتخاباتی-صدا-و-سیمای-مرکز-زنجان-اعلام-شد
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به بسیج تمامی نیروها و امکانات مرکز اظهار داشت: تمهیدات لازم بمنظور انعکاس حماسه حضور مردم ولایتمدار استان در انتخابات سیزدهمین دهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در واحدهای مختلف تدارک دیده شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی از شروع برنامه‌های انتخاباتی مرکز از اواسط فرورین ماه جاری با شیب ملایم خبر داد و گفت: شبکه اشراق در قالب ویژه برنامه‌ای با عنوان « بیر لیک » که هر هفته در دو قسمت25 دقیقه ای تولید و پخش می‌شود، به صورت گفت‌و‌گوی استودیویی با حضور کارشناسان، به بررسی محورهای ظرفیت شوراهای شهر، کارکرد و نقش و جایگاه شورای شهر و شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی می‌پردازد.

وی افزود: برنامه  « انتخاب اصلح » هم بصورت هفتگی در دو قسمت25 دقیقه ای با محوریت انتخابات ریاست جمهوری با حضور اساتید دانشگاه و صاحب نظران سیاسی، به تبیین آثار حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، نقش مردم در انتخاب اصلح و خنثی سازی توطئه‌‌های دشمنان و همچنین نگاهی به اختیارات قانونی ریاست جمهوری تولید و پخش می‌شود .

مدیرکل مرکز به دیگر برنامه‌های سیما برای انتخابات اشاره کرده و اظهار داشت : برنامه «گلجاق» با هدف ترغیب و تشویق حضور مردم روستا بخصوص جوانان در انتخابات همچنین معرفی پتانسیل های روستاها، گفت‌و‌گو با دهداران و بخشداران در خصوص ظرفیت‌های مختلف روستایی هر هفته در 5 قسمت20 دقیقه ای از شبکه اشراق پخش می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه همچنین  جنگ شبانه « ائل گوجی» از تاریخ 17  خرداد ماه از ساعت22 روزهای شنبه تا پنج شنبه با آیتم‌های متنوع انتخاباتی بصورت زنده از شبکه اشراق پخش خواهد شد، افزود: ویژه برنامه تولیدی« بورا-ایران» هم در13 قسمت40 دقیقه ای با موضوع نقش انتخاب اصلح در اقتدار کشورمان تقدیم حضور بینندگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تأثیر مناظره‌های تلویزیونی و برنامه‌های نامزدها به عنوان یک روش تبلیغاتی بر شکل دهی به نظر رأی دهندگان در انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است و نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد که تأثیرگذارترین روش تبلیغ بر رأی پاسخگویان، مناظره‌های تلویزیونی و مهم‌ترین توانمندی نامزدها در جلب آرای مردم، قدرت سخنوری و خطابه است.

این مسئول بیان داشت: از همین رو برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مختص استان زنجان  به این شرح راس ساعت16 از شبکه اشراق پخش خواهد شد.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: برنامه‌های آقای سعید جلیلی چهارشنبه 19خرداد، آقای عبدالناصر همتی پنج شنبه 20 خرداد، آقای محسن میرعلیزاده، جمعه 21 خرداد، آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی شنبه 22 خرداد، آقای علیرضا زاکانی یکشنبه 23خرداد، آقای محسن رضایی دوشنبه 24 خرداد و و آقای سید ابراهیم رئیسی سه شنبه 25 خرداد برگزار می‌شود.

رئیس رسانه استانی در خصوص 28 خرداد روز برگزاری انتخابات نیز گفت: معاونت سیما با همکاری و پشتیبانی معاونت فنی مرکز و با استقرار 2واحد سیار و اکیپ‌های پرتابل در نقاط مختلف شهر از ساعت 7 صبح تا پایان فرایند انتخابات، این حماسه ملی را پوشش خواهد داد ، برقراری ارتباط زنده با نقاط مختلف استان، ارتباط مستقیم متعدد با ستاد انتخابات استان، ارتباط زنده تصویری با شعبات اخذ رای در مناطق مختلف شهر زنجان، اعزام گروه ویژه مستندسازی و تولید نماهنگ، پوشش تصویری انتخابات روستاها، حضور کارشناسان و هنرمندان مختلف در طول برنامه و ..... از ایتم های این ویژه برنامه زنده تلویزیونی است. پخش سیما هم آیتمها و برنامه های متعددی را تدارک دیده که در لابلای این برنامه زنده پخش خواهد کرد .

وی سپس به تشریح برنامه ریزی معاونت صدا پرداخته و گفت : رادیو استانی هم همگام با سیما از اواخر فروردین ماه سال گذشته برنامه‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است .

مدیرکل مرکز در ادامه افزود : رادیو استانی ویژه‌های متعددی را برای انتخابات تدارک دیده و در حال پخش دارد . ویژه برنامه « وحدت نغمه سی » از جمله این برنامه هاست که با موضوع آشنایی شنوندگان با حدود وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا و بررسی انتخابات در سایر کشور ها با حضور کارشناسان امر بصورت روتین هر هفته در6 برنامه 25دقیقه ای از ساعت19 پخش می‌شود.

لطیفی گفت: دیگر برنامه رادیو « آیدین گلجاق» می‌باشد که در گفت‌و‌گو با کارشناسان درباره اهمیت مشورت در انتخاب، روحیه تعاون در جامعه، انتخاب اصلح و جایگاه مهم ریاست جمهوری در اداره جامعه و خدمت رسانی به مردم بحث و تبادل نظر می‌کند این برنامه هم هر هفته در 3 برنامه 40 دقیقه‌ای از ساعت 16 به سمع مخاطبان می‌رسد.

وی افزود: همچنین مسابقه تلفنی024 هم با موضوع انتخاب اصلح در تمام روزهای هفته بمدت25دقیقه از ساعت 11 صبح همراه شنوندگان است.

رئیس رسانه استانی در خصوص برنامه های معاونت خبر مرکز گفت: برنامه های متمرکز معاونت اطلاعات و اخبار مرکز، از نیمه دوم دیماه سال گذشته و در مرحله بستر سازی تا29 اسفندماه با آیتم‌هایی مانند شهر خبر، بیراینه بیر جوالدوز، بسته‌های خبری و ارتباطات زنده تداوم داشت و سعی شد با مطرح شدن پروژه‌های نیمه تمام، ضمن بررسی ظرفیت‌های توسعه محور استان بر الزام مسئولان به پاسخگویی مطالبات برحق تاکید شود.

لطیفی بیان داشت: همچنین در دوره تبیینی که از29 اسفند آغاز و تاسیزدهم اردیبهشت ادامه داشت با تداوم سرفصل های دوره قبل، بسترسازی مناسب جهت گفتمان انتخاباتی مناسب با آیتم گزارش مردمی انجام شد.

وی ادامه داد: در دوره تبلیغی که از14 اردیبهشت ماه تا12 خردادماه بود  علاوه بر سرفصل های یاد شده، آیتم صندلی داغ به مجموعه های خبری اضافه شدتا به تبیین جایگاه شوراهای اسلامی بیشتر پرداخته شود.

مدیرکل مرکز افزود: از هفته آینده تولید و پخش 8 گزارش فاخر برای تشویق مردم به حضور آگاهانه در انتخابات در دستور کار همکاران این معاونت قرار دارد.

لطیفی تصریح کرد: در روز انتخابات نیز با اختصاص 10 بخش خبری سیما و 10 بخش خبری صدا به موضوع انتخابات، پوشش خبری انتخابات شهرها و روستاهای استان، تولید4 گزارش ویژه خبری با عنوان سر قرار، تولید3گزارش موضوعی و گفتگوی زنده اخبار مراحل مختلف انتخابات را پوشش خبری داده خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از پایان رأی گیری شور همدلی مردم در بخش‌های خبری منعکس و آیتم حالا نوبت شماست پخش می‌شود تا رقابتها به رفاقتها مبدل شود.

لطیفی در خصوص برنامه‌های معاونت مجازی هم گفت: این معاونت با تولید و انتشار 30 قطعه موشن گرافیک، 30 قطعه پوستر، 5 قطعه اینفوگرافیک، 20 قطعه فتوکامنت، 10 قطعه پادکست، یک قطعه کمیک موشن، برگزاری 10 قسمت مسابقه «انتخابات1400» و نیز با بازنشر تولیدات سیما و صدا شامل 100 ویدئو، 10 نماهنگ، 30 پادکست و 20 کلاکت از فایلهای مسابقه کشوری 6 + 13 و نیز «طراحی صفحه انتخابات 1400»در سایت صدا و سیمای مرکز زنجان، همراه مخاطبان در فضای سایبری خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیما در پایان بر این نکته تأکید کرد که رسالت و هدف صدا و سیما ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و بسترسازی مناسب برای تبیین شرایط انتخاب اصلح و تأثیر مستیقم آن با آینده کشور می باشد که تلاش داریم با بسیج همه نیروها و امکانات ، این مهم محقق شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر