logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پروتکل‌های بهداشتی با وجود کاهش بیماران سرپایی کرونایی باید جدی گرفته شود

پروتکل‌های-بهداشتی-با-وجود-کاهش-بیماران-سرپایی-کرونایی-باید-جدی-گرفته-شود
استاندار زنجان گفت: هر چند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بخش سرپایی طی 2 هفته اخیر، کاهشی بوده اما با این وجود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید با حساسیت و جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار داشت: تا زمان رسیدن به حد مطلوب کنترل همه‌گیری کرونا حتی با وجود انجام واکسیناسیون نیز باید توجه ویژه و جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌خصوص استفاده مستمر از ماسک شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان نمونه‌های pcr مثبت در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده افزایش یافته و وضعیت خوبی در این شهرها برقرار نیست لذا باید اقدامات جدی و موثری برای کنترل این مهم انجام گیرد.

حقیقی با اشاره به وضعیت خوب شهرستان‌های طارم و سلطانیه افزود: این شهرها باید برای حفظ وضعیت موجود، اقدامات لازم را انجام دهند تا مانع افزایش شمار مبتلایان به کرونا شود همچنین موارد افزایشی pcr و رهگیری‌ها نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی گفت: با همکاری‌های انجام‌گرفته، تعدادی مرکز واکسیناسون کرونایی در سطح استان راه‌اندازی شده و می‌توان گفت که زنجان در این حوزه در مقایسه با کشور، عقب نیست اما تلاش می‌شود با ورود واکسن‌های جدید و اقدامات لازم به حد مطلوب برسد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در پیک چهارم کرونا در استان اظهار داشت: بر این مبنا و با توجه به تعطیلات چند روز اخیر از پلیس و معاونت بهداشتی درخواست شد که از رانندگان و سرنشینان خودروهای مجوزدار که از استان‌های دیگر به زنجان سفر می‌کنند، تست کرونا گرفته شود.

حقیقی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: بررسی‌های میدانی در 8 نقطه شهر زنجان نشان داد که تست سریع افرادی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دورهمی‌ها حاضر بودند، مثبت شده و این افراد، حامل ویروس کرونا بودند و دیگر اعضای خانواده خود را نیز به این بیماری مبتلا کردند.

 

*‌ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به وقوع پیک پنجم کرونا می‌شود

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان وقوع پیک پنجم بیماری کرونا طی تیرماه وجود دارد.

وی اظهار داشت: روند بستری بیماران کرونایی در استان به صورت قطره‌چکانی، نزولی بوده و همچنان ۲۰۰ تخت بیمارستانی توسط این بیماران اشغال شده و روند سرپایی کرونا نیز تقریباً ثابت است.

قزلباش خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴۹ هزار و ۷۰۸ تست کرونا در استان زنجان گرفته شده که ۹۰ هزار و ۴۱۸ مورد، مثبت شناسایی و ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹ کاهش معنی‌داری پیدا نکرده است.

وی گفت: مجموع مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته در هفته اول خرداد ۷۱۹۹ نفر و در هفته دوم خرداد نیز ۶۹۸۵ نفر بوده است.

قزلباش با اشاره به افزایش موارد مثبت در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره اظهار داشت: در هفته اخیر، موارد مثبت pcr در این شهرستان‌ها بیش از ۳۰ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا و فوت در اثر کرونا در استان زنجان نیز به ترتیب ۵۹ و 70 سال است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر