logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۱۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

گیرهای اداری مانع بهره برداری نیروگاه شماره ۳ زنجان در فروردین ماه شد

گیرهای-اداری-مانع-بهره-برداری-نیروگاه-شماره-۳-زنجان-در-فروردین-ماه-شد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری، سال ۸۸ را به عنوان سال الگوی مصرف نامگذاری کردند که متاسفانه این شعار به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهارداشت: حق شاه بیت دین است و همانگونه که مردم نسبت به حاکمیت حق دارند و حاکمیت نیز نسبت به مردم حق دارند.

وی با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره)، افزود: متاسفانه شخصیت امام را خوب نشاخته و از  ۴۰ثمره کار ایشان را استفاده نکرده‌ایم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به عنوان  یک اندیشمند، دانشمند و حکیم به تمام معنا از سالیان گذشته با مشورت از متخصصان، سال ۸۸ را به عنوان سال الگوی مصرف نامگذاری کردند که متاسفانه این شعار به فراموشی سپرده شده است.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه اگرچه قوانین هنوز هست و اجرایی نمی‌شود، افزود: مشکلات آب و برق و گاز همواره وجود داشته و در زمستان مشکل گاز و در تابستان مشکل آب و برق داریم.

وی برضرورت مدیریت مصرف در کشور تاکید کرد و گفت: در حاضر در برخی روستاها از آب شرب برای آبیاری درختان استفاده می‌شود که حرام بین است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الگوی مصرف باید اصلاح شود چرا که در حال حاضر با شاخص‌های اسلامی مصرف ما همخوانی نداریم.

حجت‌الاسلام باقری برضرورت تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: اگر دیروز به بیانات رهبری توجه می‌شد که امروز با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کردیم.

وی گفت: ضروری است با تشکیل کمیته در تابستان نسبت به حل مشکل زمستان و در زمستان نسبت به حل مشکل تابستان اقدام شود.

مصطفی طاهری در ادامه این جلسه اظهارداشت: نیروگاه شماره ۳ زنجان می‌توانست در فروردین ماه به بهره‌برداری برسد اما گیرهای اداری مانع این کار شد که در صورت آماده‌سازی موجب حل مشکلات استان می‌شود.

وی  ادامه داد: در حال حاضر بیش از بودجه کشور یارانه پنهان با یک هزار میلیارد تومان داریم ما باید امر به معروف‌ها را اجباری و قانونی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد انرژی کار کرده است اما لایحه‌ای از دولت در این زمینه ارائه نشده است، افزود: اگر چه لایه‌هایی در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روش یارانه دادن پنهان باید هدفمند شده و به کسی آسیب نزد که این طرح در مجلس کار می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه به دلیل ارزان و سوبسید دار بودن انرژی در کشور  ارزش فعالیت دارد، ادامه داد: در صورت ارائه دستوالعمل‌های جدید امکان فعالیت نخواهند داشت.

فتح‌الله حقیقی در ادامه این جلسه، اظهارداشت: از نظر شکلی در اجرای انتخابات مشکلی وجود ندارد و پروتکل‌های بهداشتی برای همه شعب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم بین هئیت اجرایی و هئیت نظارت وجود دارد،افزود: در طول ۴۲ سال گذشته هر جا اتحاد شکل یافته است جشن بزرگی برگزار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همگان بوده و همه در برابر انقلاب و خون شهدا مسئول هستیم و باید هزینه بدهیم  چرا که منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی، حزبی و گروهی ارجحیت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه انتظار داریم در این انتخابات کسی تماشاچی نباشد، افزود: مشارکت در انتخابات اصل بوده و انتخاب فرد خاص در اولویت بعدی قرار دارد.

حقیقی بیان داشت: در موضوع کرونا ویروس زنجان پرچمدار تست بوده و مردم این خطه بدون اینکه دریایی داشته باشد، غواصان دریا دل را تربیت کرده است و از همیت و غیرت زنجانی‌ها مشارکت زنجانی‌ها در انتخابات بالای متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اینکه به روز شمار برگزاری کنگره ملی شهدای استان نزدیک می‌شویم، ادامه داد: از همه انتظار داریم به برگزاری این کنگره کمک کنند.

این مسئول یادآورشد: حجم مفید نیروگاهی آبی و برقی در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش تولید داریم.

استاندار زنجان مایترهای قانونی تا شهریورماه حق فعالیت نداشته و ماینرهای غیرقانونی باید برخورد انجام شود

حقیقی برضرورت اجرای الگوی اصلاح تاکید کرد و گفت: باید با افراد متخلف در این زمینه برخورد و نتایج آن به استانداری ارائه شود.

وی ادامه داد: مکان‌هایی که برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که نباید برق این مکان‌ها قطع شود و در انتخابات نیز برق هیچ شعبه‌ای در استان با قطعی برق مواجه نمی‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: راه‌اندازی نیروگاه‌های سلطانیه و شماره ۳ به شدت پیگیری می‌شود و وزیر نیز در این زمینه دستور داده است اما هنوز نهایی شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ روستایی نباید مشکل آب شرب داشته باشد، افزود: آب شرب نباید در بخش کشاورزی مصرف شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر