logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۱۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله:

فکر، گفتار و رفتار امام خمینی(ره) الهی بود/ دشمن طی 42 سال گذشته همواره در برابر ملت ایران شکست خورده است

فکر،-گفتار-و-رفتار-امام-خمینی(ره)-الهی-بود-دشمن-طی-42-سال-گذشته-همواره-در-برابر-ملت-ایران-شکست-خورده-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فکر، ذکر، گفتار و رفتار امام خمینی(ره) الهی بود و امام راحل، مملو از یقین به عظمت پروردگار و مرد اخلاص بود و تمام اَعمال او نیز برای خدا بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی شیرازی شامگاه جمعه (14 خرداد) در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد که در محوطه مسجد جامع زنجان برگزار شد با اشاره به آیه 4 سوره فتح اظهار داشت: این آیه در حقیقت، شخصیت بزرگان ما را تبیین می‌کند.

وی با بیان اینکه امام راحل با آرامش قلب، وارد میدان شد، خاطرنشان کرد: میدان جنگ با دشمن چه در درون و چه در بیرون، نیاز به یک آرامش دارد و امام(ره) شخصیت عظیم‌الشانی بود که بر هوای نفس، غالب شد و دل وقتی خانه خدا شد آرام می‌شود، غیر از خدا نمی‌بیند و نمی‌گوید و عمل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: فکر، ذکر، گفتار و رفتار امام خمینی(ره) الهی بود و امام راحل، مملو از یقین به عظمت پروردگار و مرد اخلاص بود و تمام اَعمال او نیز برای خدا بود.

وی ادامه داد: کسی که خدا را یاری کند، خدا نیز او را حمایت می‌کند که اولین حمایت خدا قلب آرام امام(ره) بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه قلب امام(ره)، قلب انسان باایمان کامل بود، گفت: ایمان به خدا، قیامت و دین الهی وقتی بر قلب کسی حاکم شود، حلال همه مشکلات است چرا که قلب آرامِ انسانِ وارسته و وابسته به خدا مشکلی نمی‌بیند که قابل حل نباشد.

وی اظهار داشت: امام(ره) می‌دانست در این راه عظیمی که آغاز کرده، دشمنان علیه راه، فکر، آرمان‌ها و اهداف او برنامه‌ریزی می‌کنند و در مقابل عظمت او می‌ایستند.

حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: امام راحل این را می‌دانست که تغییر یک نظام طاغوتی و استکباری، بدون سختی و مشکل‌آفرینی دشمن نخواهد بود و البته می‌دانست که این کار بدون توکل بر خدا ممکن نیست چرا که امام راحل می‌دانست که در این مسیر، خطرات تهدید، تحریم، شهادت، زندان و تبعید وجود دارد اما مردان الهی چون پا در میدان می‌گذارند و وصل به خدا هستند، آرام و مطمئن هستند که این مسیر به پیروزی ختم می‌شود.

وی افزود: امام(ره) به ملت، ایمان داشت و امت امام، شاگردان مکتب امام یعنی شاگردان مکتب اسلام، دین الهی و عاشورا بودند.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: شاگرد مکتب عاشورا حضرت زینب کبری(س) است که تمام سختی‌ها را در یک جمله (ما رَایتُ الّا جمیلا) مطرح می‌کند و این همان آرامش قلب و همان حقیقتی است که دشمنان، دنیاگرایان، مادی‌گرایان و دنیای استکبار مادی نمی‌توانند آن را بفهمند و این همان اطمینان قلبی در مردم است که بعضی از آن‌ها تا 5 فرزند خود را در راه خدا فدا کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله گفت: همین جا است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند دشمن، ملت ایران را نشناخت؛ ملتی که در برابر سختی‌ها مقاوم است و این‌ها تربیت‌شدگان مکتب امام(ره)، عاشورا و ولی فقیه‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن از فکر ملت ایران می‌ترسد، تصریح کرد: دشمن در طول 42 سال گذشته سخت‌ترین، بدترین و شدیدترین دشمنی‌ها را علیه ملت ایران به خرج داد تا تفکر را از ملت ایران بگیرد و با تهدید امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تحریم‌ها در هر میدانی علیه ملت ایران، وارد گود شد اما نتوانست به هدفش برسد چون ملت ایران، وصل به خداست.

حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: ملت ایران، آرامش قلبی دارد و دشمن به چنین ملتی غالب نمی‌شود و نمی‌تواند شکست دهد و به همین دلیل 42 سال است که انقلاب پایدار مانده است.

وی افزود: در حالی که تمام امید دشمن برای فروپاشی انقلاب بعد از رحلت امام(ره) بود اما 32 سال است که این نهضت با رهبری هوشمندانه، عاقلانه و الهی رهبر انقلاب مانده و مردم هم از این انقلاب حمایت کردند و این همان ایمان ملت ایران است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه دشمن در میدان جنگ تحریم اقتصادی ملت ایران نیز شکست خورد، گفت: هدف دشمن، شکستن کمر انقلاب بود اما خوشبختانه کمر دشمن در تمام جنگ‌ها و فتنه‌ها و توطئه‌ها شکست.

وی تصریح کرد: دشمن، فکر می‌کرد با توطئه و جنگ روانی می‌تواند ملت ایران را مایوس کند اما شور و شعور ملت ایران، همراه و هماهنگ باهم با حضور در انتخابات 28 خرداد، صحنه‌ای را رقم می‌زند که دشمن را مایوس خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شیرازی اظهار داشت: شوروی و آمریکا در زمان آغاز جنگ تحمیلی 2 کشور قدرتمند در دنیا بودند اما امروز اثری از شوروی و آمریکای آن زمان و همچنین اثری از رژیم صهیونیستی هم نیست و آن حمایت‌های جهانی را هم ندارند اما ملت ایران که در سال 59 و در آغاز جنگ غیر از 2 کشور سوریه و لیبی تمام دنیا در مقابل ما بود، امروز حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، جهاد اسلامی فلسطین، فاطمیون، زینبیون و دفاع وطنی با ایران هستند و امروز قدرت ملت ایران، قدرت عظیمی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیازی به موشک‌های شهاب ایران نیست و خود غزه با موشک می‌تواند اسرائیل را  با خاک یکسان کند و البته هنوز قدرت دفاعی مردم غزه و یمن، رو نشده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز دشمن از قدرت ملت ایران می‌ترسد، گفت: اینگونه است که شبانه و در فرودگاه و آن هم رئیس‌جمهوری کشوری مثل آمریکا خودش وارد صحنه شده و حکم ترور شهید قاسم سلیمانی را می‌دهد؛ آن‌ها از یک فرمانده سپاه ما می‌ترسند و این همان آمریکایی است که ادعا می‌کند کدخدای جهان است.

وی با بیان اینکه امروز باید مانند 42 سال گذشته محکم‌تر، قوی‌تر و مومن‌تر در صحنه باشیم، اظهار کرد: امروز ملت با همان روحیه عصر امام(ره) در صحنه ایستاده و قدرت خداوند، پشتیبان ملت ایران است.

حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: ملت ایران در 28 خرداد با حضور در پای صندوق‌های رای به امام خمینی(ره) اعلام می‌کنند که جسم تو در کنار ما باشد یا نباشد، ما با تو پیمان بسته‌ایم که تا آخرین نفس و قطره خون، پای ارزش‌ها، راه، مبانی و انقلاب تو و راه شهیدان سرافراز انقلاب‌مان خواهیم ایستاد و انقلاب را به دست حضرت ولی عصر(عج) خواهیم سپرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر