logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۱۵۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

مشارکت حداکثری در انتخابات جزء مبانی انقلاب و میراث امام خمینی(ره) است

مشارکت-حداکثری-در-انتخابات-جزء-مبانی-انقلاب-و-میراث-امام-خمینی(ره)-است
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور مردم در صحنه، جزء مبانی انقلاب اسلامی و میراث امام راحل و عظیم‌الشان است که یقیناً در انتخابات پیش رو نیز این اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) به معنای واقعی کلمه، اعتقاد به مردم داشتند و این اعتقاد نیز پایگاه دینی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکید امام راحل این بود که از قضا دموکراسی واقعی در دین اسلام بوده و این اسلام است که میدان را برای حضور و نقش‌آفرینی مردم در صحنه به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به احترام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی به رای و نظر مردم، افزود: همانطور که ملاحظه شده گاهی 2 نفری که 2 سر یک طیف سیاسی هستند به عنوان رئیس‌جهور انتخاب شده‌اند و نظام، تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده تا رای مردم، محترم و معتبر باقی بماند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نوع نگاه به رای مردم، نگاه حضرت امام خمینی(ره) بوده است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز تاکنون بر این نگاه، ایستادگی کرده و چه در دولت‌هایی که نگاه‌شان نزدیک به نگاه انقلابی بوده و چه در دولت‌هایی که نگاه‌شان دورتر بوده به دلیل رای و نظر اکثریت مردم برای همه آن‌ها احترام و اعتبار قائل شده است.

وی با بیان اینکه یقیناً کناره‌گیری از حضور در انتخابات به بهبود شرایط و وضع کنونی کمک نمی‌کند، گفت: راه حل مشکلات کشور فقط از صندوق رای می‌گذرد کما اینکه ایجاد بسیاری از مشکلات کنونی نیز به وسیله صندوق رای بوده است.

حجت‌الاسلام شجاعی افزود: همانطور که مشکلات از صندوق رای به وجود می‌آیند از همین صندوق هم حل می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مردم، صندوق‌های رای را رها کنند، حتما مشکلات حل نمی‌شود و وضعیت، بدتر از الان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر مردم در پای صندوق‌های رای، حضور و مشارکت حداکثری داشته و رای به گزینه اصلح بدهند، مشکلات نیز حتماً به تدریج حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به تبلیغات و فعالیت رسانه‌های ضد انقلاب ابراز کرد: اخیراً یکی از رسانه‌های ضد انقلاب گفته بود که ما با مردم، تقسیم کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این رسانه گفته بود، حضور نیافتن در پای صندوق‌های رای با شما، جنگ خیابانی برای اسقاط نظام با ما!

حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: این یعنی دشمنان ما کمین کرده‌اند که اگر مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند، ضربه‌های امنیتی، اقتصادی و معیشتی را به مردم بزنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر این اساس حتماً باید راه حل مشکلات را از صندوق‌های رای، جست‌وجو کنیم، گفت: مردم نیز با حضور خود در پای صندوق‌های رای این مهم را محقق خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور مردم در صحنه، جزء مبانی انقلاب اسلامی و میراث امام راحل و عظیم‌الشان است که یقیناً در انتخابات پیش رو نیز این اتفاق خواهد افتاد و مشکلات موجود نیز به تدریج حل خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر