logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۱۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
سعید محمد:

معیار در حکمرانی اسلامی، رضایت مردم است/ ناکارآمدی کشور ناشی از عملکرد لیبرالی است

معیار-در-حکمرانی-اسلامی،-رضایت-مردم-است-ناکارآمدی-کشور-ناشی-از-عملکرد-لیبرالی-است
فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: معیار و ملاک در حکمرانی اسلامی، رضایت مردم است اما متاسفانه کارگزاران، مردم را رها کرده و از حضور در بین مردم، امتناع می‌کنند و وضعیت مردم را از داخل خودرو رصد می‌کنند.

به گزارش موج رسا; سردار سعید محمد شامگاه پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردمی حامیان آیت‌اله رئیسی در زنجان اظهار داشت: مردم زنجان به ولایتمداری، اعتقاد به حضرت اباعبدلله و شور و شعور حسینی در کشور، معروف هستند و زنجان، شهر فرزندان روح‌اله، شهر شهدای غواص و شهدای بزرگی مانند شهید شهریاری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم علی‌رغم اینکه دچار مشکلات و گرفتاری‌های زیادی هستند اما مسئولان را کمتر در بین خود می‌بینند در حالی که راز موفقیت انقلاب اسلامی، تکیه بر مردم بود.

محمد افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر مردم وارد عرصه انقلاب شد و انقلاب تاریخی را انجام داد و با تکیه بر قدرت مردمی در دوره‌ای که بزرگترین طاغوت در طول تاریخ به کشورمان حکومت می‌کرد توانست این بت را بشکند.

وی ادامه داد: همچنین امام(ره) با تکیه بر مردم توانست جنگ تحمیلی را بعد از 8 سال به پیروزی برساند و در مقابل سفاک‌ترین عنصر تاریخ در آن زمان یعنی صدام، پیروز شده و اجازه تجاوز به خاک کشور را ندهد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه تمام شعارهای اصیل انقلاب مبتنی بر مردم بود، گفت: امام، جنگ بین فقر و غنا را فرمودند یعنی معتقد به این بودند که همواره جنگی بین فقیر و غنی انجام و حق فقرا گرفته شود همچنین امام(ره) معتقد به کوخ‌نشینان بودند و فرمودند یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

وی اظهار داشت: امروز بعد از گذشت بیش از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم که مهمتر از همه آن‌ها امنیت و ثبات نظام و پیشرفت‌هایی است که به دست آمده اما اگر آسیب‌شناسی کنیم، آیا فرهنگ امام خمینی(ره) حاکم است؟!

محمد خاطرنشان کرد: امروز از بین کارگزاران هیچ دلسوزی و حرکتی برای کوخ‌نشینان صورت نگرفته و بسیاری از کاگزاران، کاخ‌نشین شده‌اند.

وی با بیان اینکه معیار و ملاک در حکمرانی اسلامی، رضایت مردم است، افزود: متاسفانه کارگزاران، مردم را رها کرده و از حضور در بین مردم، امتناع می‌کنند و وضعیت مردم را از داخل خودرو رصد می‌کنند و شاهد انحراف خزنده از اندیشه‌های انقلاب به سمت تفکر لیبرال و غرب‌زده بوده‌ایم و برای نهیب‌های رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها نیز گوش شنوایی نبود.

 

*‌ عملکرد کارگزاران دلبسته به غرب، فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر کرده است

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: کارگزاران دلبسته به غرب به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کرده‌اند که انیا غنی‌تر و فقرا فقیرتر می‌شوند و این حکمرانی لیبرالی و حتی نئولیبرالی است.

وی ابراز کرد: ای کاش عاشقان غرب، حداقل چهارچوب‌هایی که غربی‌ها نسبت به فقر انجام می‌دهند را اجرا می‌کردند اما متاسفانه آسیب‌های امروز جامعه حتی به آموزش و پرورش و سلامت مردم نیز به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند و عده‌ای باید منفعت ببرند و شاهد منفعت‌طلبی در بین خواص هستیم و اشرافیت‌های خانوادگی و رانت‌ها را می‌بینیم.

محمد اظهار داشت: منافع ملت را به اسم خصوصی‌سازی در بین عده‌ای خواص، تقسیم کرده‌اند که ما به آن «اختصاصی‌سازی» می‌گوییم چرا که به دنبال منافع شخصی خود بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم از بی‌عدالتی در درآمدها، فرصت‌های ناعادلانه، پدیده آقازاده‌ها، تبعیض و سایر بی‌عدالتی‌ها گلایه دارند اما این گلایه از انقلاب نیست بلکه گلایه از کارگزاران نظام و دولت‌هایی است که به جای رصد و حل مشکلات مردم با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌کنند و نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه مشکلات جدیدی هم اضافه می‌کنند.

 

*‌ تحریم، یک آدرس غلط برای کم‌کاری‌ها است

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه متاسفانه قوانین امروز در جهت بی‌عدالتی، توقف اشتغال، تولید و صادرات است، گفت: وقتی هم که مطالبه می‌شود، یک آدرس غلط داده و می‌گویند تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد که کار کنیم در حالی که این آدرس غلط و کد اشتباه است.

وی با بیان اینکه امروز حتی اگر مشکل تحریم هم نبود، دشمن اصلی مردم، سوءمدیریت بوده است، اظهار داشت: نیاز به تغییر و تحول در حکمرانی کشور و بازگشت به ارزش‌های دینی، اعتقادی و انقلابی داریم و کارگزاران باید خود را نوکر مردم بدانند نه اینکه از کاخ‌های خود بیرون نیایند.

محمد با بیان اینکه وجود این همه مشکلات از تهران قابل حل نیست، تصریح کرد: مگر از تهران می‌توان متوجه شد که مردم در گوشه‌گوشه کشور چه مشکلاتی دارند؟

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط به‌گونه‌ای شده که حتی اگر اعتبار هم تخصیص یابد چون مدیریت وجود ندارد، عملاً مشکلی از مردم حل نمی‌شود.

محمد افزود: امروز مشکلات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی داریم و ای کاش حدااقل یکی از این مشکلات را دولت حاضر، حل می‌کرد در حالی که مشکلات در هم تنیده شده و بر روی یکدیگر اثر می‌گذارند.

وی ابراز کرد: مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق در کشور بی‌داد می‌کند و فاجعه‌ای برای فرهنگ ایرانی- اسلامی است.

محمد با بیان اینکه متاسفانه امروز مردم احساس می‌کنند که بی‌پناه هستند و تکیه‌گاه ندارند، بیان کرد: مشکلات فرهنگی، بنیان خانواده را دچار آسیب کرده است.

 

*‌ ایجاد شبکه ملی اطلاعات به معنی فیلترینگ نیست

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: قائل به فیلترینگ فضای مجازی نیستیم اما غربی‌ها آسیب‌شناسی کرده و برای کودکان خود اینترنت خاص ایجاد کرده‌اند که کودکان به همه چیز دسترسی نداشته باشند اما وقتی این موضوع را در ایران می‌گویی، حمله می‌کنند که شما می‌خواهید آزادی را از بین ببرید.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به معنی فیلترینگ نیست، افزود: فیلتر، کارایی ندارد چرا که با یک فیلترشکن به حالت قبل بازمی‌گردد و ما با ایجاد شبکه ملی اطلاعات به دنبال بستر سالم هستیم تا مردم تمام خدمات خود را به آنجا بیاورند و این به معنای محدودسازی نبوده و به معنای فکر است اما متاسفانه امروز رها شده است.

محمد با بیان اینکه امروز جوانان مشکلات عدیده‌ای دارند، اظهار داشت: اولین چیزی که جوانان می‌خواهند، حیات باعزت است و جوانان می‌خواهند کار و تلاش کنند اما بستر آن آماده نیست و کسی به فکر ایجاد اشتغال برای مردم نیست.

 

*‌ هیچکدام از شرایط 9 گانه رهبر انقلاب در برجام رعایت نشد

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: متاسفانه دولت فعلی، همه چیز را به مسائل بین‌الملل مشروط کردند تا اینکه رهبر انقلاب پس از اصرار فراوان، اجازه مذاکره دادند.

وی با بیان اینکه متن برجام چند ماه قبل از توافق توسط گروهی وابسته به یهودی‌ها و صهیونیستی‌ها تهیه و در سایت رسمی‌شان منتشر شده بود، اظهار داشت: متن نهایی برجام، تقریباً همان چیزی بود که توسط این گروه‌ها منتشر شده بود.

محمد با اشاره به شرایط 9 گانه رهبر معظم انقلاب برای پذیرش برجام خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از این شرایط، رعایت نشد و قول دادند تمام تحریم‌ها بالمره در یک روز، لغو شد اما این‌ها دروغ بزرگی بود که به مردم گفته شد و 8 سال است که سفره، معیشت و اقتصاد مردم را گروگان برجام کردند.

وی با اشاره به مذاکرات وین افزود: امروز و در آستانه انتخابات با عجله می‌گویند که همه چیز حل شده اما این نیز یک کلاهبرداری دیگر است و دوباره می‌خواهند مردم را گرفتار یک وعده جدید کنند.

محمد با بیان اینکه مخالف مذاکره نیستیم، تصریح کرد: در مذاکرات بر اساس 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت باید حق ملت ایران را بگیریم نه اینکه شبیه ابوموسی اشعری، فریب بخوریم.

*‌ ظرفیت‌های مثال‌زدنی زیادی در کشور وجود دارد

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه علاج حل مشکلات در داخل کشور است نه در آن سوی مرزها گفت: ما باید قوی شویم چرا که کشور ما ظرفیت‌های مثال‌زدنی بسیاری در بخش‌های مختلف دارد

وی اظهار کرد: کشورهای صنعتی که مساحت آن‌ها به اندازه یک استان ایران نمی‌شود به خوبی توانسته‌اند کوچترین مزیت رقابتی خود را توسعه دهند و GDP (تولید ناخالص داخلی) آن‌ها بیشتر از ایران است.

محمد خاطرنشان کرد: ما همه چیز داریم و آنچه نداریم فقط مدیریت است و کسانی لازم داریم که برای مردم کار کنند و دل‌شان برای مردم بسوزد.

وی خاطرنسان کرد: عده‌ای می‌گویند نظام اسلامی، دچار ناکارآمدی شده در حالی که این ناکارآمدی، ناشی از تفکر و عملکرد لیبرالی است نه تفکر جهادی.

محمد با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب دقیقا به این موضوع اشاره شده است، یادآور شد: در این بیانیه آمده که یک فاصله‌ای بین بایدها و واقعیت‌های انقلاب وجود دارد و علاج و راهکارها نیز بیان شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاج حل مشکلات را تفکر جهادی و انقلابی و تشکیل دولت جوان و انقلابی بیان کرده‌اند لذا باید به جوانان میدان داده شود و از ظرفیت افراد نخبه، سختکوش و پرنشاط در داخل کشور باید استفاده شود.

محمد با بیان اینکه به دنبال جریان تحول خواه هستیم، ادامه داد: باید ساختارها و قوانین و مقررات ناکارآمد کشور را جوان کنیم چرا که قوانین امروز دست تولیدکننده و صادرکننده را می‌بندد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به افزایش 6.5 برابری نقدینگی کشور از سال 92 تاکنون گفت: این افزایش یعنی تورم و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها که یکی از عوامل خلق پول و ایجاد نقدینگی، بانک‌ها هستند چرا که وقتی نقدینگی، اضافه بوده و تولید نباشد سبب تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود که جلوی آن باید گرفته شود.

وی با بیان اینکه سیستم اخذ مالیات در کشور صحیح نیست، اظهار داشت: مالیات از تولیدکننده و کارمند گرفته می‌شود اما از دلال، خرید و فروش ارز، سکه و طلا و مسکن گرفته نمی‌شود و همین امر سبب گرانی مسکن شده است.

محمد با بیان اینکه 3 میلیون واحد مسکن خالی در کشور داریم اما جوانان در به در دنبال اجاره کردن خانه هستند، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مسکن مربوط به تحریم نیست و مربوط به 8 سال کم‌کاری دولت است و افرادی که با ایرادات کذایی، مسکن مهر را متوقف کردند امروز باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه برای جبران کمبود باید 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی طی 4 سال آینده تولید شود، افزود: هر چند بخشی از این کمبود با وضع قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار عرضه خواهد شد اما 4 میلون واحد مسکونی باید طی 4 سال آینده تولید شود که این کار با یک روحیه جهادی و انقلابی انجام خواهد شد.

 

*‌ سرمایه مردم در بورس را با یک فراخوان فریب از بین بردند

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه بورس، یکی از مسیرهای مهم دولت آینده برای تمانی منابع مالی پروژه‌ها است، گفت: متاسفانه بلایی بر سر بورس آوردند که با یک فراخوان فریب، مردم را به پای بورس کشاندند و 55 میلیون نفر کد بورسی دریافت کردند و در بورس سرمایه گذاری کردند اما آقایان، سرمایه‌های خود را فروخته و سهامداران حقوقی با فروش سهام خود، جیب مردم را زدند و متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، مشکلات فراوان و بحران‌های زیادی را در پیش رو دارد، اظهار داشت: اگر یک دولت انقلابی بر سر کار آید و مردم نیز همراهی کنند این مشکلات و گره‌ها یک‌به‌یک، باز خواهند شد.

محمد با بیان اینکه دولت سالانه 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان می‌دهد، خاطرنشان کرد: این یارانه به جیب دهک‌های بالای جامعه می‌رود چرا که مصرف بنزین دهک‌های بالا 13.5 برابر دهک‌های پایین بوده و به همین میزان نیز از این یارانه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت آینده کارهای بسیار بزرگی دارد که یک عمل جراحی بزرگ اقتصادی است، افزود: این عمل جراحی برای 96 درصد مردم نه تنها هیچ دردی ندارد بلکه شیرین هم هست چرا که عدالت، حاکم می‌شود و مردم، طعم شیرین عدالت علوی را می‌چشند اما برای عده‌ای خواص که مثل زالو، خون مردم را می‌مکند، درد دارد لذا نیاز است که افراد پاک‌دست در دولت آینده قرار گیرند.

محمد ابراز کرد: در انتخابات پیش رو انتظار این است که مردم با شور، شعور و فهم عمیق سیاسی خود، انتخاب درستی داشته و اسیر شعارها نشوند.

وی تاکید کرد: مردم باید بصیرت داشته و گوش به فرمان ولی فقیه جامعه باشند و شاخص‌هایی که ایشان اعلام کرده‌اند را باید بسنجند و ببینند چه کسی بیشترین تطابق و شباهت را با شاخص‌های مذکور و جبهه انقلاب دارد.

محمد ادامه داد: مردم باید با اعتماد به تفکر عدالت‌محور و مردم‌محور و اسلام نابی که امام خمینی(ره) از آن صحبت کردند، انتخاب درستی داشته باشند.

 

*‌ زنجان ظرفیت‌های زیادی دارد که مغفول مانده است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: زنجان، ظرفیت‌های سرشار زیادی در حوزه ترانزیت، گردشگری، معدن و سایر بخش‌ها دارد که مغفول مانده است و سوءتدبیر در دفن زباله‌ها (پسماندهای) بخش معدنی، مشکلات زیست‌محیطی را ایجاد کرده که حل آن در دولت انقلابی آینده اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنجانف دومین قطب طیور در کشور است، خاطرنشان کرد: زنجان ظرفیت‌های بالایی در دامپروری داردکه برای توسعه آن می‌شود کمک کرد و توانمندی کشاورزان و دامداران را در دستور کار قرار داد.

محمد با بیان اینکه برنامه‌ها در دولت بعدی بر اساس ظرفیت بوم استان‌ها اجرا خواهد شد، اظهار داشت: اختیارات کافی به استان‌ها تفویض خواهد شد تا استاندار، فرد موثری در استان باشد و بتواند گره از کار مردم، باز کند.

وی با بیان اینکه امروز کشور در یک نقطه عطف قرار دارد، تصریح کرد: با تصمیم اشتباه، مجدداً گرفتاری‌ها ادامه یافته و وضعیت بدتر می‌شود اما اگر انتخاب، درست باشد افق روشنی پیش روی مردم عزیز و به‌خصوص جوانان خواهیم داشت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر